Trwa ładowanie...
15-01-2013 14:26

Dwie generacje Toyoty Auris w polskich salonach

Dwie generacje Toyoty Auris w polskich salonachŹródło: Marek Wieliński
dx6ja5q
dx6ja5q

W polskich salonach jest już dostępna druga generacja Toyoty Auris. Co ciekawe, przez cały 2013 r. w sprzedaży będzie również pierwsza generacja modelu.

Projektując nową Toyotę Auris, japońscy inżynierowie skupili się przede wszystkim na przebudowaniu zawieszenia, optymalizacji efektywności silników oraz obniżeniu masy samochodu i lepszym dopasowaniu pakietów wyposażenia. Efektem jest nowy, lżejszy i lepiej wyposażony Auris. Na naszym rynku samochód debiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i dwiema jednostkami diesla. Na wiosnę będzie dostępna również wersja hybrydowa.

Z zewnątrz nowy Auris mocno różni się od poprzednika. Z każdej strony ten samochód wygląda inaczej. To nowa linia Toyoty, którą znamy już z Yarisa. Z przodu wyróżniają się charakterystyczne lampy ze światami LED do jazdy dziennej. Długość w stosunku do poprzedniego modelu wzrosła zaledwie o 30 mm. Nie zmienił się rozstaw osi (2600 mm), co oznacza, że Auris pozostaje jednym z najbardziej kompaktowych samochodów w swojej klasie. Wysokość nadwozia zmniejszyła się o 55 mm.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Nowa Toyota Auris prowadzi się znacznie lepiej, za sprawą modyfikacji układu kierowniczego, zawieszenia i nadwozia. Nadwozie jest sztywniejsze o 10 proc. W tylnym zawieszeniu (mocniejsze wersje) zastosowano podwójne wahacze. Skrócono też sprężyny i zamontowano - skalibrowane inaczej, niż w poprzedniej wersji - amortyzatory. Układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni, dając kierowcy lepsze wyczucie auta i zapewniając szybszą reakcję.

dx6ja5q

Statystycznymi nabywcami aut będą, wg badań Toyoty, małżeństwa w wieku 36-45 lat, posiadające dzieci. Drugą i prawdopodobnie większą grupę mają stanowić małżeństwa w wieku powyżej 56 lat, które mają już wnuki. W ramach rynkowej ofensywy Toyota w 2013 roku chce sprzedać w Polsce 10 000 sztuk Aurisa, a w sumie ponad 21 000 samochodów.

Pierwsza generacja - Classic, będzie oferowana z silnikiem 1,33 l (99 KM). Na wyposażenie składa się m. in. klimatyzacja, radio, skórzana kierownica, lakierowane klamki czy podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne. Cena pojazdu to 52 900 zł, o 8 700 zł mniej niż w 2012 r.

ll/mw/moto.wp.pl

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj