Dwa nowe silniki V6 w Mercedesach klasy C
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8305/c-klasa2004-04.jpg',600,400) ) |
| --- | Jednym z powodów, dla których Mercedes-Benz słabuje nieco w porównaniu do BMW, jest zbyt mieszczański, konserwatywny wizerunek starej i szacownej marki. Postrzegane jako bardziej drapieżne BMW sprzedaje się coraz lepiej, nic więc dziwnego, że Mercedes stara się nadać nawet z pozoru spokojnej klasie C walorów sportowych, które mogłyby przyciągnąć młodszą, spragnioną silnych wrażeń klientelę. ...A że Mercedes-Benz jest marką poważną, działania te realizuje jak najbardziej serio. Wprowadził właśnie do gamy silników klasy C dwie, bardzo potężne jednostki sześciocylindrowe, oraz bardzo nowoczesną skrzynię biegów, która zwielokrotnia walory obu silników.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8305/c-klasa2004-cdi320-01.jpg',600,441) ) |
| --- | Pierwszy z silników, to V6 C 320 CDI – widlasta szóstka, która zastępuję rzędowy silnik o pięciu cylindrach. Zmianie tej towarzyszy przyrost mocy aż o 32%, bo ze 170 KM moc maksymalna urosła aż do 224 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 27% i wynosi teraz aż 510 Nm. Jego maksymalna wartość osiągana jest począwszy od 1,6 tys do 2,8 tys obr/min. Dzięki tym parametrom wersja sedan napędzana tym wysokoprężnym silnikiem przyspieszać może od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 s. Silnik V6 C 320 CDI stanowi trzecią generację CDI o bezpośrednim wtrysku i piezo-elektrycznych wtryskiwaczach. Dzięki wykorzystaniu stopów aluminium, silnik wazy zaledwie 208 kg. Średnie spalanie C klasy napędzanej tą jednostką wynosi zaledwie od 7,3 do 7,6 litra oleju napędowego na 100 km.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8305/c-klasa2004-c350-01.jpg',600,438) ) |
| --- | Druga nowa jednostka to benzynowy silnik C350 – również o sześciu cylindrach w układzie widlastym. W tym przypadku przyrost mocy względem zastępowanego silnika wynosi 25%, zaś przyrost wartości maksymalnego momentu obrotowego 13%. Dzięki swym 272 KM, C 350 w wersji sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s, zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Średnie spalanie wynosi 9,5 do 9,8 litra na 100 km – zależnie od wersji nadwozia. C 350 , po raz pierwszy w mercedesowskich silnikach V6, pracuje w technice zmiennych faz rozrządu zarówno zasysania jak i wydechu. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko ograniczono spalanie, ale i uzyskano poprawę elastyczności pracy: 87% maksymalnie osiąganego momentu obrotowego osiągane jest już przy 1,5 tys obr/min.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8305/c-klasa2004-05.jpg',600,440) ) |
| --- | Obie jednostki zadebiutują wraz z wprowadzeniem „Sport Edition”. Na jej wyjątkowość, prócz silników o doskonałych parametrach, składać się będzie pakiet dodatków ozdabiających auta: większe koła z aluminiowymi felgami, bi-xenonowe reflektory, trójszprychowe kierownica, itp. Mniej to jednak zasługuje na uwagę, niż fakt, że opcjonalnie będzie można wyposażyć Mercedesa klasy C w najnowszą automatyczną skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach – chlubę Mercedesa montowaną dotychczas w znacznie droższych modelach (SLK, CLS, nowa klasa M).
Pierwsze Mercedesy klasy C wyposażone w nowe silniki V6 trafia do salonów dealerskich już w marcu.