Dwa nowe modele Porsche 911 jednocześnie!
Dwa nowe modele Porsche 911 jednocześnie! Po raz pierwszy od 1997 roku, firma Porsche prezentuje dwa nowe modele 911 jednocześnie. Pierwsze z aut to 911 Carrera, drugie zaś - 911 Carrera S. Pierwsze przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 sekund, a drugiemu sprint taki zabiera 4,8 sekundy.
Porsche 911 Carrera napędzane jest silnikiem typu boxer (cylindry o układzie przeciwsobnym) o pojemności 3,6 litra. Boxer ten ma moc maksymalną 239 KW/325 KM. 911 Carrera S, napędza całkiem nowy silnik o niewiele większej pojemności, która wynosi 3,8 litra. Jednostka osiąga moc maksymalną 261 KW/355 KM. Prędkości maksymalne obu modeli wynoszą odpowiednio 285 km/h i 293 km/h. Oba modele wyposażone są w taką samą, sześciostopniową skrzynię biegów.
Model 911 Carrera jest uboższy od swego odpowiednika z oznaczeniem „S” nie tylko ze względu na nieznacznie słabszy silnik. Carrera S wyposażona jest standardowo w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, za które w modelu Carrera trzeba dodatkowo dopłacać. Owe zawieszenie "Porsche Active Suspension Management", ma dwa przełożenie, z których jedno jest nieco bardziej miękkie, a drugie twardsze – bardziej sportowe. Prócz PASM, nabywca nowego Porsche 911 Carrera zażyczyć sobie będzie mógł obniżenie zawieszenia o 20 mm.
Zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz auta króluje stylistyka pieczołowicie wypracowana w trakcie już przeszło czterdziestoletniej historii modelu 911. Trudno więc dostrzec jakiekolwiek różnice w porównaniu z poprzednio produkowanymi modelami.
W Niemczech za Porsche 911 Carrera zapłacić trzeba będzie 75200 euro, zaś za Carrerę S 85160 euro.