Dwa jubileusze Audi podczas wystawy Techno Classica
Auto Union, prezentując w 1933 r. w Berlinie pierwszy model Horch z silnikiem V8 nawiązało do rozwiązań technicznych zastosowanych wcześniej w USA. Silnik V8, kojarzący się dziś z dużą mocą, skonstruowano, gdyż zaszła potrzeba stworzenia jednostki mniejszej i bardziej ekonomicznej - przedwojenne Horch wyposażone były w pojazdy z 8-cylindrowymi silnikami rzędowymi.
Na Techno Classica wystawiony będzie bardzo rzadki model Horch 830 Sport-Cabriolet (70 KM), który na codzień można podziwiać w Muzeum Augusta Horcha w Zwickau. Innym eksponatem będzie Horch 930 S Stromline z 1939 r., postrzegany jako najbardziej zaawansowana technicznie konstrukcja wykorzystująca jednostkę V8 przed II Wojną Światową.
Uwagę widzów z pewnością przyciągnie Audi V8 z 1988 r., dzięki któremu marka potwierdziła swoje miejsce w klasie samochodów luksusowych. Limuzyna wzbudzała podziw dzięki dużej liczbie nowatorskich rozwiązań technicznych takich jak stały napęd na 4 koła, silnik z lekkich stopów z 4 zaworami na cylinder, elektronicznie sterowana, automatyczna skrzynia biegów i skuteczna hamulce tarczowe. Obok V8 pierwszej generacji staną stworzone 2 lata później Audi V8L oraz V8 Avant.
Dział Historii Audi zajmie 700 m kw. Na innym stoisku członkowie Audi Club International prezentować będą auta, które miały znaczący wpływ na rozwój marki. Targi Techno Classica odbędą się w Essen w dniach 10-14 kwietnia 2013 r.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl