Duży wzrost sprzedaży VW w Polsce
To był bardzo udany początek roku dla Volkswagena. W styczniu na rynku polskim zanotowano aż 70,59-proc. wzrost sprzedaży, zaś na całym świecie 17,4 proc. względem pierwszego miesiąca 2012 r.
W naszym kraju nabywców znalazły 2 622, zaś na świecie 491 900 samochodów niemieckiej marki. Wzrosty zanotowano na niemal wszystkich kontynentach, poza borykającą się z kłopotami gospodarczymi Europą (spadek o 6,8 proc.). O 8,8 proc., do 18 200 sztuk,zwiększyła się sprzedaż w centralno-wschodniej części Starego Kontynentu. Na rynek rosyjski dostarczono 10 000 samochodów.
Największy wzrost zanotowano w Azji - o 43,7 proc., do 251 100 egzemplarzy. Większość pojazdów trafiła do Chin (159 900 sztuk, wzrost o 47 proc.). W Indiach popyt zmalał o 19,9 proc., do 4 600 sztuk.
W Ameryce Północnej marka dostarczyła klientom 43 800 aut, notując wzrost o 10,6 proc. Na rynek USA trafiło 29 000 egzemplarzy (wzrost o 6,7 proc.). Nieznaczny spadek zauważono w Ameryce Południowej (o 2 proc., do 63 100 samochodów). Jednocześnie poprawiła się sprzedaż na największym rynku regionu - Brazylii (o 5,1 proc., do 46 100 aut).
Warto dodać, że dzięki tak dobremu wynikowi sprzedaży w Polsce Volkswagen zwiększył swój udział w naszym rynku z 6,36 do równych 10 proc.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl