Duże wzrosty Suzuki
Na plusie pierwsze półrocze roku fiskalnego 2014 zakończyło Suzuki. Skonsolidowana wartość sprzedaży wszystkich produktów marki wzrosła o 4,4 proc., a samego segmentu samochodowego o 6 proc.
W pierwszym półroczu roku fiskalnego 2014 (od kwietnia do września) sprzedaż wzrosła o 60,5 mld jenów do 1 430,7 mld jenów w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku fiskalnego. Na macierzystym rynku japońskim miał miejsce 3,3-procentowy wzrost (o 16,4 mld jenów do 520,7 mld jenów).
Na pozostałych rynkach, w których Suzuki prowadzi sprzedaż zanotowano 5,1-procentowy wzrost (o 44,1 mld jenów) do poziomu 910 mld jenów. Do takiego wyniku przyczynił się przede wszystkim wyższy popyt w Europie i Azji.
Zysk operacyjny utrzymał się na tym samym poziomie, jak w drugim kwartale 2013 r., wynosząc 90,5 mld jenów. Zysk netto natomiast zwiększył się o 2,2 mld jenów (4,4 proc.) do 53,9 mld jenów. Wartość sprzedaży samochodów wzrosła o 72,7 mld jenów (6,0 proc.) do poziomu 1 276,2 mld jenów, głównie dzięki dobrym wynikom w Indiach oraz w Europie.
Źródło: Suzuki
ll/moto.wp.pl