Dunlop Sport Maxx RT2. Coś dla sportowców
Dunlop wprowadza na rynek nową oponę letnią klasy ultra high performance – Sport Maxx RT2. Zastąpi ona wielokrotnie nagradzany model Sport Maxx RT. Jakie są jej cechy? Opona wyróżnia się znakomitą przyczepnością i trakcją, a także krótszymi czasami okrążenia na torze w porównaniu z poprzednim modelem. Właściwości jezdne potwierdzają testy przeprowadzone na zlecenie producenta przez niezależną organizację TÜV.
Przyczepność i precyzja kierowania. Dopracowanie tych parametrów było celem Dunlopa. O tym, że się udało, niech świadczą wyniki testu porównawczego przeprowadzonego przez niezależną organizację TÜV, które potwierdzają, że znakomicie sprawdza się ona w sytuacjach wymagających najwyższych osiągów.
Samochód na oponach Sport Maxx RT2 w czasie testu na mokrym torze pokonywał okrążenie o 1,3 proc. szybciej niż wynosiła średnia wyników czterech produktów głównych konkurentów, a jego trakcja na suchej nawierzchni była o 4,1 proc. lepsza niż średnia wyników czterech produktów głównych konkurentów.
Opona wykazała się również lepszą o 5,6 proc. przyczepnością boczną na mokrej nawierzchni. Ponadto, jak wynika z testu DEKRA przeprowadzonego na zlecenie Dunlopa, opona Sport Maxx RT2 wyróżnia się wyższą o 34 proc. trwałością bieżnika na najbardziej obciążonej osi, w porównaniu ze średnią wiodących produktów konkurencji.
Opona została wykonana z mieszanki gumowej z domieszką gumożywicy dla maksymalnej przyczepności na mokrych i suchych drogach. Zewnętrzne bloki barkowe zostały powiększone dla większej przyczepności w zakrętach w porównaniu z poprzednim modelem. Opracowano również nowy wzór bieżnika z klockami skracającymi drogę hamowania, szczególnie przy wysokich prędkościach. Dodatkowo wzmocniony został kord stalowy, co zapewnia krótszy czas reakcji opony na ruch kierownicą oraz lepszą trakcję w porównaniu z poprzednim modelem. Ta ostatnia innowacja była możliwa dzięki doświadczeniu firmy w najtrudniejszym, 24-godzinnym wyścigu na Pętli Północnej toru Nürburgring.
Dunlop Sport Maxx RT2 będą dostępne na obręcze o średnicy od 17 do 21 cali. 80 proc. rozmiarów będzie w sklepach od marca 2016 r.
Źródło: Goodyear