Dunlop BluResponse: dwa razy A
Nowoczesne samochody naszpikowane są systemami elektronicznymi, których zadaniem jest wspomaganie kierowcy. Wciąż jednak najważniejsze pozostaje zapewnienie sobie jak najlepszej przyczepności. W wyborze takiego ogumienia pomagają nam naklejki informacyjne, dzięki którym możemy poznać podstawowe parametry danego modelu. Najlepsze otrzymują dwie oceny A i charakteryzują się jak najniższym hałasem towarzyszącym jeździe.
Marka Dunlop w 2012 roku postawiła sobie cel: wprowadzenie na rynek czterech rozmiarów opony Sport BluResponse w klasie AA. W roku 2015 udało się go zrealizować. Oceny AA na etykiecie to najwyższa klasyfikacja w europejskim systemie etykietowania ogumienia. Oznacza oponę, która osiąga najlepsze wyniki zarówno pod względem efektywności paliwowej, jak i przyczepności na mokrej nawierzchni. Jeszcze trzy lata temu był to tylko koncept, dziś kierowcy mogą zamontować ją w swoich autach.
Opony zapewniają osiągi, których oczekują kierowcy, a także doskonałe właściwości prowadzenia. Intensywne prace inżynierów pozwoliły na osiągnięcie lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni i niższych oporów toczenia, dzięki czemu opona uzyskała ocenę AA na etykiecie.
- Dunlop zaprezentował pierwsze, wtedy jeszcze koncepcyjne opony AA w 2012 roku, dokładnie pierwszego dnia okresu dobrowolnego wdrażania etykiet - mówi Alexis Bortoluzzi, dyrektor marki i strategii w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. - Niemniej w dalszym ciągu apelujemy do Unii Europejskiej o skuteczniejsze egzekwowanie przyjętych standardów. Jesteśmy zdania, że aktualna klasyfikacja opon to doskonały sposób informowania konsumentów o ich zaletach. Warto jednak pamiętać, że etykieta obejmuje jedynie trzy kryteria, podczas gdy nasze zespoły badawczo-rozwojowe analizują ich ponad 50, aby zapewnić bezpieczeństwo, trwałość i wysoką jakość produktów dostarczanych na rynek - dodaje A. Bortoluzzi.