Trwa ładowanie...
d2m0rnd
d2m0rnd
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Drogi będą powstawać terminowo?

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
d2m0rnd

Projekt noweli ustawy o zasadach przygotowania inwestycji drogowych w najbliższych tygodniach trafi do Komitetu Stałego Rady Ministrów - powiedział PAP wiceszef MIR Zbigniew Rynasiewicz. Nowela ma pomóc inwestorom w terminowym wykonywaniu projektów drogowych.

Projekt noweli ustawy o zasadach przygotowania inwestycji w zakresie dróg publicznych zakłada, że decyzje środowiskowe dla inwestycji drogowych będą ważne osiem lat, a nie jak teraz maksymalnie sześć. Rynasiewicz wyjaśnił, że regulacja ma ułatwić inwestorom terminową realizację projektów drogowych, współfinansowanych z pieniędzy unijnych na lata 2014-2020. Proponowane zmiany - jak dodał - przyczynią się też do gospodarnego wydawania pieniędzy publicznych.

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zakłada, że na wszystkie drogi w Polsce do 2020 r. powinno trafić ok. 15 mld euro z funduszy UE, w tym ok. 11 mld euro na drogi krajowe, głównie autostrady i drogi ekspresowe. Projekt umożliwi też zmianę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej bez konieczności zmiany decyzji środowiskowej. - Do tej pory przy zmianie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej niezbędna była zmiana decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, nawet gdy nie dotyczyło to kwestii środowiskowych. To komplikowało całe postępowanie administracyjne, a potem sposób wykonywania inwestycji - ocenił wiceminister.

d2m0rnd

Obecne przepisy - jak wskazał - budziły niekiedy wątpliwości i powodowały trudności w ustaleniu jednolitej linii orzecznictwa w postępowaniach administracyjnych dotyczących przedsięwzięć drogowych. - Przyszła nowela wyeliminuje najczęściej sygnalizowane wątpliwości, które utrudniały stosowanie dotychczasowej ustawy zarówno przez inwestorów, jak również przez organy administracji - dodał. Zapowiedział, że projekt powinien trafić do Sejmu do końca pierwszego kwartału 2015 r.

Zdaniem Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa (OIGD) rozwiązania idą w dobrym kierunku. Szczególnie dotyczy to wydłużenia ważności decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji drogowych do ośmiu lat. Obecnie okres ten wynosi cztery lata z możliwością wydłużenia go do sześciu lat. Według OIGD jest to ważne przede wszystkim dla projektów dotyczących budowy dróg ekspresowych, które miały być realizowane w 2009 czy 2010 roku. Niestety z powodu kryzysu nie zostały one uwzględnione w planach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Teraz te odcinki będą mogły być realizowane i współfinansowane z nowego budżetu unijnego, a wydane wcześniej dla nich decyzje środowiskowe będą nadal ważne. Dzięki temu proces inwestycyjny na tych drogach nie będzie opóźniony - uważa OIGD.

ll/tb/tb, moto.wp.pl

Wideorejestratory samochodowe. Duży wybór, atrakcyjne ceny. Sprawdź!

d2m0rnd

Podziel się opinią

Share

d2m0rnd

d2m0rnd