Trwa ładowanie...
d1i6fpt
30 września 2014, 10:55

Dragados wybuduje drugą nitkę obwodnicy Gorzowa Wlkp.

d1i6fpt
d1i6fpt

Hiszpańska firma Dragados wybuduje drugą jezdnię obwodnicy (trasa S3) Gorzowa Wielkopolskiego. Prace powinny rozpocząć się jeszcze pod koniec tego roku, a zakończyć w połowie 2017 r. Wartość kontraktu to 289,1 mln zł.

We wtorek GDDKiA i Dragados podpisały umowę na realizację tej inwestycji.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Anna Jakubowska, nowa nitka obwodnicy Gorzowa będzie miała 11,6 km drogi wraz z wieloma obiektami inżynierskimi, m.in. wiaduktami i nowym mostem przez Wartę. Ponadto przy ul. Małyszyńskiej w Gorzowie powstanie kładka dla pieszych.

"Liczymy, że realizacja tej inwestycji przebiegnie równie sprawnie jak budowa odcinka trasy ekspresowej S3 między Gorzowem o Sulechowem" - powiedział dyr. Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Przemysław Hamera.

d1i6fpt

Niebawem powinno także dojść do podpisania kontraktu związanego z budową drugiej jezdni obejścia Międzyrzecza, także w ciągu drogi S3. Przetarg wygrał Budimex. Inwestycja zakładająca dobudowanie do istniejącej obwodnicy Międzyrzecza drugiej nitki będzie kosztowała 102,8 mln zł.

W grudniu ub. roku i styczniu bieżącego wojewoda wydał zezwolenia na budowy drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza i Gorzowa Wlkp., co otworzyło GDDKiA drogę do rozpisania przetargów na te inwestycje.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem GDDKiA chce, aby obie opisane wyżej drogi zostały oddane do użytku w połowie 2017 r. Obecnie na terenie woj. lubuskiego trasa S3 posiada przekrój dwujezdniowy na odcinku ok. 100 km. Łącznie w tym regionie ma ona 184 km i docelowo w całości będzie dysponować dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Oddział GDDKiA w Zielonej Górze ma już pozwolenie na budowę drugiej nitki trasy ekspresowej S3 między Sulechowem a Zieloną Górą o długości 13,5 km; szacowany koszt tej inwestycji to 422 mln zł. To zadanie jest jednym z etapów rozbudowy jednojezdniowej S3 między Sulechowem a Nową Solą.

Zgodnie z planami najpóźniej w 2018 roku na odcinku między Szczecinem a węzłem Nowa Sól z drogą wojewódzką nr 283 kierowcy powinni już korzystać z drogi ekspresowej S3 w układzie 2+2 z wyłączeniem obiektów mostowych na rzece Odrze w pobliżu miejscowości Cigacice.

d1i6fpt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1i6fpt
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj