Dostawcze trojaczki
Nagroda Van of The Year jest od 1992 roku przyznawana najlepszym i najbardziej innowacyjnym samochodom dostawczym, sprzedawanym na europejskim rynku. Jest dla pojazdów dostawczych tym, czym nagroda Car of The Year dla aut osobowych.
Chyba mało kto wierzył, że PSA i Fiat będą w stanie powtórzyć na tegorocznym IAA swój sukces z wystawy w Amsterdamie. Przypomnijmy: przed rokiem tytuł Van of The Year 2008 zdobyły większe Citroën Jumpy, Fiat Scudo i Peugeot Expert. Na salonie w Hanowerze konkurencja również była mocna, bo wśród nominowanych do głównej nagrody samochodów znalazły się inne francuskie pojazdy, czyli Renault Kangoo II, Peugeot Partner i Citroën Berlingo.
Dziennikarze z 20 europejskich krajów, wybierający dostawczaka roku, nie mieli więc łatwego zadania i można spokojnie powiedzieć, że kolejne zwycięstwo francusko-włoskich aut jest pewnym zaskoczeniem. A jednak triumf produkowanych w Turcji i sprzedawanych w 80 krajach świata trojaczków był wyraźny. Co przekonało jurorów i przesądziło o ich sukcesie?
Zobacz porównanie dostawczych trojaczków: Citroëna Nemo, Fiata Fiorino i Peugeota Bippera