Trwa ładowanie...
23-07-2014 14:29

Dopasuj instalację LPG do swojego auta

Dopasuj instalację LPG do swojego autaŹródło: AC S.A
d4jdngl
d4jdngl

Ponad dekadę temu Polacy odkryli z pozoru rewolucyjne rozwiązanie, pozwalające zaoszczędzić przeszło połowę dotychczasowych wydatków paliwowych. Instalacje LPG już pod koniec lat 90. rozpoczęły zmasowaną ekspansję, głównie na włoskim, holenderskim oraz polskim rynku – z roku na rok zyskując coraz szerszą rzeszę użytkowników. Kierowcy skuszeni oszczędnościami popartymi prostymi wyliczeniami, masowo przechodzili na zasilanie blisko połowę tańszym paliwem.

Przez lata polski rynek instalacji rozrósł się niesamowicie, oferując wyroby włoskich, holenderskich czy krajowych producentów. Niemniej, zmotoryzowani nadal jako główne kryterium wyboru stosują relację ceny do jakości produktu. Wśród nich wyróżnia się gama firmy STAG, spełniająca oczekiwania rozmaitych klientów – poszukujących budżetowych, a także skomplikowanych rozwiązań zdolnych współpracować z nowoczesnymi silnikami benzynowymi.

Firma AC S.A. dla właścicieli ponad dwudziestoletnich aut przygotowała linię instalacji Economy, łączącą w sobie niskie koszty zakupu i wysoką wydajność. STAG-200 dedykowany jest konstrukcjom pochodzącym sprzed 1996 roku, w większości bazującym na prostym wtrysku pośrednim wielopunktowym. Zdaniemkonstruktorów, nawet znaczny przebieg nie stanowi przeszkody do założenia instalacji. –Jeszcze nie tak dawno serwisy trudniące się regulacją LPG, miały pełne ręce roboty za sprawą mnogości niedoróbek i innych bolączek. W przypadku STAG-200 GoFast takowego problemu nie zaznamy, bowiem producent pokusił się o zainstalowanie szeregu systemów samoczynnie monitorujących i kalibrujących parametry pracy całej instalacji. Dzięki nim wizyty w warsztacie zostały zredukowane do minimum.

Rozsądną propozycją dla użytkowników równie wiekowych samochodów, jest linia modelowa Standard, skierowana do nieco bardziej zaawansowanych technologicznie silników benzynowych minionych lat. Co więcej, STAG-4 Plus możemy z powodzeniem stosować także w młodszych pojazdach (do 2002 roku), napędzanych jednostkami trzy oraz czterocylindrowymi. Pomimo niewielkiej różnicy cenowej w stosunku do linii Economy, producent doposażył linię Standard w dodatkową ręczną korektę parametrów pracy zależną od temperatury wtryskiwanego gazu, możliwość podgrzewania wtryskiwaczy gazowych, opcjonalną mapę graficzną 3D, ustawienie progu odcinania dotrysków, udoskonaloną współpracę z systemami zasilania paliwem: full group i półsekwencyjnym, jak również w opcję „Typ sterowania wtrysku” – pozwalającą na zastosowanie wtryskiwaczy typu np. Valtek 3 ohm w silnikach ze sterowaniem full group.

Znacznie więcej funkcjonalności i szersze spektrum zastosowań ma linia Plus spełniająca wyższe wymagania techniczne, nieodzowne w przypadku nowszych silników. STAG-300-4 ISA2 obsługuje jednostki trzy i czterocylindrowe, STAG-300-6 ISA2 pięcio oraz sześciocylindrowe, zaś topowy model serii Plus STAG-300-8 ISA2 prestiżowe jednostki o ośmiu cylindrach. W celu poprawienia efektywności pracy silnika na LPG, wprowadzono inteligentny System Autoadaptacji ISA2 (automatyczna korekcja na podstawie czasów wtrysku, benzyny), jak i mapę gazową oraz benzynową 3D. Warto wspomnieć, że linia Plus przewidziana jest do współpracy z benzyniakami pochodzącymi z lat 1997-2003 z możliwością montażu również w nowszych autach, produkowanych po 2003 r.. Rzecz jasna, każdą z wymienionych instalacji STAG linii Plus bez problemów i przeszkód technicznych możemy stosować w samochodach o mniejszej liczbie cylindrów, niż przewidział to producent.

d4jdngl

Wyjątkowa w ofercie firmy AC S.A. jest linia Premium, kończąca dotychczasowe uciążliwe dolegliwości innych producentów. Sięgając po komponenty współpracujące ze sterownikami STAG-300-4 Premium, STAG-300-6 Premium jak i STAG-300-8 Premium, zyskujemy blisko pełnię doboru jednostki benzynowej (produkowanej od 2003 roku). Co więcej, dostajemy również kolejne systemy: komunikację z każdym samochodowym systemem OBD II i EOBD (nie tylko CAN), dobór składu mieszanki do bieżących korekcji sterownika benzynowego, stałe łącze z OBD pojazdu, niezakłócające pracy systemu OBD i umożliwiające podłączenie testerów oraz urządzeń diagnostycznych, oddzielną adaptację wtryskiwaczy na BANK 1 i na BANK 2, a także inteligentny System Autoadaptacji ISA (bieżące monitorowanie korekcji krótko i długoterminowych STFT i LTFT). Szczytowym produktem oferty Premium jest linia sterowników przeznaczona do samochodów o najwyższych standardach technologicznych wyposażonych w silniki cztero sześcio i osmio cylindrowe z bezpośrednim wtryskiem
paliwa. Użytkowanie takich samochodów wyposażonych w instalację gazową STAG 400 DPI, staje się bardziej ekonomiczne i ekologiczne. Sterownik STAG 400 DPI jako pierwszy na rynku zapewnia zasilanie gazem w całym zakresie obrotów, przy minimalnym – równoczesnym poborze benzyny.

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj