Pięć firm złożyło oferty na zaprojektowanie i wybudowanie drogi S3 na odcinku o długości 14,4 km od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ - poinformował we wtorek wrocławski oddział GDDKi A. Trasa łączy zachodnie wybrzeże Polski z południem Europy.
Najtańszą ofertę w wysokości ok. 561 mln zł złożyło konsorcjum firm Salini/Todini/Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export - Tribex. Najdroższa jest oferta firma Astaldi o wartości ok. 715,4 mln zł.
Jak powiedziała PAP rzeczniczka wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Joanna Borkowska, o wyborze oferty będzie decydować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót.
Wykonawca będzie miał na wybudowanie odcinka 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Oprócz jezdni powstaną trzy węzły drogowe oraz 11 mostów i wiaduktów.
Rzeczniczka poinformowała, że GDDKiA ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty na dwa pierwsze zadania w ramach budowy trasy S3.
Na budowę drogi od Nowej Soli do Gaworzyc za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Dragados, która opiewa na kwotę ok. 355,1 mln zł. Natomiast na fragment od Gaworzyc do węzła Kaźmierzów najkorzystniejsza jest oferta konsorcjum Mirbud i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Erbedin. Opiewa na ok. 448 mln zł.
Borkowska dodała, że nie jest to jednoznaczne z podpisaniem umów z tymi firmami, ponieważ trwa jeszcze okres na złożenie ewentualnych protestów.
Poinformowała też, że otwarcie ofert na pozostałe dwa odcinki drogi ekspresowej S3 Nowa Sól-Legnica planowane jest w listopadzie. "Chcielibyśmy jeszcze w tym roku podpisać umowy z wszystkimi wykonawcami" - powiedziała.
Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.