Dojrzały "mieszczuch" - Hyundai Getz
Hyundai Getz miał swój debiut w 2002 roku jako zgrabne miejskie autko dostępne w wersji 3- i 5-drzwiowej. Ten model stał się swego rodzaju znakiem rozpoznawczym producenta z Dalekiego Wschodu w Europie, dowodem na możliwość połączenia dobrej jakości produktu w rozsądnej cenie z atrakcyjną linią nadwozia. Mimo to w 2006 roku Getz przeszedł delikatny retusz, który go odświeżył. Na zewnątrz zmianie uległy przód i tył auta, w tym zderzaki oraz światła. Kuracja odmładzająca nie ominęła również wnętrza, gdzie zmieniono całą deskę rozdzielczą i poziom wyposażenia. Pod maską zadebiutował natomiast nowy 4-cylindrowy silnik diesla o pojemności 1,5 litra.
Nadwozie o długości 3825 mm, szerokości 1665 mm i wysokości 1490 mm oraz o rozstawie osi wynoszącym 2455 mm, zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla podróżnych i przestrzeń bagażową o objętości od 254 do 977 litrów. Nadwozie auta jest dojrzałe, ale w najlepszym tego słowa znaczeniu. Hyundai Getz nie jest typem auta krzykliwego i zadziornego jak obecna konkurencja; to spokojny i zrównoważony samochód, który wie jak zapewnić swoim podróżnym odpowiednią dyskrecję i elegancję. W podobny klimacie utrzymane jest również wnętrze, nastawione na ergonomię i przejrzystość, mające zapewnić podróżnym odpowiedni komfort i wygodę.
Polska oferta silnikowa obejmuje dwa silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Najsłabszy 1.1 SOHC ma moc 66 KM, co zapewnia przyspieszenie do „setki” w czasie 15,6 s i średnie zużycie benzyny na poziomie 5,5 l/100 km. Mocniejszy „benzynowiec” 1.4 DOHC dysponuje mocą 97 KM i rozpędza auto do 100 km/h w 11,2 s, a przy tym spala średnio 5,9 l benzyny na każde przebyte 100 km. Jedyny w ofercie diesel to 1.5 CRDi o mocy 88 KM, co oznacza osiągnięcie 100 km/h na liczniku w czasie 12,1 s i średnie zużycie ON wynoszące zaledwie 4,5 l/100 km.
Obecnie Getz dostępny jest w dwóch podstawowych wersjach wyposażenia: Classic i Style. Ale od 8 maja z okazji zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, Hyundai (oficjalny partner EURO 2008) dołączył do oferty limitowaną wersję o nazwie Euro 2008, na wyposażenie której składają się takie elementy jak m.in. klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym, dwie poduszki powietrzne, zamek centralny, radio CD oraz elektrycznie regulowane lusterka i przednie szyby - to wszystko w cenie już od 38 200 zł. Za najtańszego Getza 3-drzwiowego w wersji 1.1 SOHC z wyposażeniem Classic trzeba zapłacić 32 900 zł, a najdroższy 5-drzwiowy 1.5 CRDi w wersji Style to koszt 50 200 zł.
Teraz jednak obowiązują dodatkowe rabaty, które w zależności od wersji wyposażenia i wybranego wariantu promocyjnego pozwalają obniżyć cenę auta od 2500 do 4200 zł.
Tomasz Horna
wydanie internetowe: www.motobiznes.pl