DODGE Ram III
Lata produkcji | 2002 - 2009 |
Dostępne wersje nadwoziowe | pick-up |
Silniki | 4.7 (235KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 3061-5189 |
Długość (mm) | 5276-7496 |
Szerokość (mm) | 2019-2438 |
Wysokość (mm) | 1923-2052 |
Marki | |
Model |
Dodge Ram III, czyli trzeciej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu aut typu pickup. Zadebiutował w 2002 roku, jako następca bardzo udanej, drugiej generacji tego modelu. Początkowo zaprezentowano wersję 1500, a rok później, w 2003 roku przedstawiono serię 2500 oraz 3500. Nowy Ram był ogromnym stylistycznym i technologicznym krokiem naprzód. Powstał na całkowicie nowej ramie, otrzymał nowocześniejsze zawieszenie oraz jednostki napędowe. Stylistycznie była to udana kontynuacja poprzednika, widać zatem ogromne przetłoczenie z wielką osłoną chłodnicy w przedniej części nadwozia. W wersji z serii 1500 z napędem na wszystkie koła pojawiło się niezależne przednie zawieszenie. Występował w kilku wersjach nadwoziowych, jako 2- i 4-drzwiowy pickup. Pod maską montowano silniki o pojemnościach od 3.7 do aż 8.3 litra! Sprzedaż podskoczyła i w 2002 roku wyniosła 400,000 sztuk oraz prawie 450,000 egzemplarzy w 2003 roku, choć daleka była od najgroźniejszego konkurenta, Forda F-Series. W 2006 roku Ram
przeszedł modernizację. Zaprezentowano wersję z nadwoziem typu ""Mega Cab". Wprowadzono również bardziej ekonomiczną wersję silnika 5.7 litra Hemi V8, który otrzymał system Multi-Displacement System, który dezaktywuje część cylindrów jeżeli nie ma takiej potrzeby (system znany jest także z modelu 300C). Od 2007 roku oferowano także wersję z 6.7-litrowym silnikiem Cummins Turbo Diesel. Produkcję tej generacji zakończono w 2008 roku, a od końca tego roku dostępny był już następca, czyli model Dodge Ram IV.