Dobry początek roku dla Volkswagena
Sprzedaż samochodów osobowych Volkswagena na początku roku utrzymuje się na stabilnym poziomie: w styczniu na całym świecie klientom przekazanych zostało 419 200 samochodów, co oznacza wynik o 0,1 proc. lepszy w stosunku do analogicznego okresu w roku 2011. Wzrost sprzedaży o 10,5 procent zanotowała marka Volkswagen Samochody Użytkowe przekazując klientom 39 500 lekkich samochodów dostawczych.
- Marka Volkswagen Samochody Osobowe stabilnie rozpoczęła nowy rok. Mimo niepewnej sytuacji na rynkach, przede wszystkim w Europie, dzięki świeżej i innowacyjnej palecie produktów udało się utrzymać sprzedaż na wysokim, zeszłorocznym poziomie - skomentował Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu i marki Volkswagen Samochody Osobowe.
Sytuacja na światowych rynkach była bardzo zróżnicowana. W regionie Ameryki Północnej Volkswagen zwiększył liczbę sprzedanych aut do 39 600 (+30,2 proc.). Na największym pojedynczym rynku w tym regionie - w USA - marka przekazała klientom 27 200 pojazdów, zatem o 47,9 proc. więcej, niż w ubiegłym roku.
W regionie Ameryki Południowej marka sprzedała 64 400 osobowych Volkswagenów (+3,2 proc.). Spadek sprzedaży o 6,9 proc. do 174 700 sztuk odnotowany został w styczniu w regionie Azji i Pacyfiku. W Chinach - największym pojedynczym rynku w tym regionie - nabywców znalazło 159 900 samochodów (-8,6 proc.). Natomiast wyraźny wzrost sprzedaży marka Volkswagen Samochody Osobowe odnotowała w Indiach: o 42,2 proc. do 5 800 aut.
Na aktualnie bardzo niestabilnym rynku zachodnioeuropejskim (bez Niemiec) zaobserwowany został lekki spadek sprzedaży - Volkswagen przekazał klientom 69 100 samochodów osobowych (-2,9 proc.). Na niemieckim rynku sprzedanych zostało 39 600 pojazdów (-8,4 proc.). Jednak mimo tych niepowodzeń marka zdołała zanotować w Europie minimalny wzrost, o 0,8 proc. Było to możliwe dzięki zdecydowanie lepszym wynikom odnotowanym w Europie Środkowej i Wschodniej. Na przykład w Rosji sprzedaż samochodów osobowych Volkswagen była ponad dwukrotnie większa, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosła 9 300 sztuk.
Styczeń był również bardzo dobrym miesiącem dla Volkswagena w Polsce. W porównaniu ze styczniem 2011 roku sprzedaż wzrosła o 27,8 proc. - klientom przekazano 1 710 samochodów. Najpopularniejszym modelem był niezmiennie Golf , drugie miejsce zajęło Polo zaś trzecim najchętniej kupowanym modelem był Passat, a na kolejnych miejscach uplasowały się Tiguan oraz Jetta.
Samochody Użytkowe marki Volkswagen zanotowały w styczniu wzrost sprzedaży o 10,5 proc., w ręce klientów przekazanych zostało 39 500 lekkich samochodów użytkowych. W Niemczech nabywcy odebrali 8 800 aut. Bardzo dobrze wyglądała sytuacja również w pozostałej części Europy - gdzie sprzedaż wzrosła do 14 500 sztuk. W Polsce, w styczniu 2012 klientów znalazło 380 samochodów użytkowych Volkswagena, to o 27,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.