Dobre wyniki finansowe Toyoty
Dochód operacyjny wzrósł z 355,6 mld jenów do 1,32 bln jenów, natomiast dochód przed opodatkowaniem wyniósł 1,4 bln jenów. Dochód netto wzrósł z 283,5 do 962,1 mld jenów. Przedstawiciele marki twierdzą, że głównymi czynnikami wzrostu dochodowości były pozytywne efekty działań marketingowych, które wygenerowały 650 mld jenów, redukcja kosztów (450 mld jenów) oraz zmiany kursowe.
W okresie 1 kwietnia 2012 - 31 marca 2013 r. Toyota Motor Company sprzedała globalnie 8,87 mln pojazdów, czyli o 1,52 mln więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. - Zanotowaliśmy wzrosty sprzedaży przede wszystkim w Ameryce Północnej i Azji. Udało się poprawić dochodowość we wszystkich regionach - powiedział prezydent koncernu, Akio Toyoda.
Szacowana sprzedaż światowa w roku fiskalnym 2013 wynosi 9,1 mln pojazdów (o 229 000 więcej niż obecnie). Zakładany dochód operacyjny wzrośnie do 1,8 bln jenów, a dochód netto do 1,37 bln jenów.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl