Mitsubishi podało wyniki finansowe za rok fiskalny 2012. Globalny zysk netto sięgnął 38 mld jenów, czyli o 59 proc. więcej niż przed rokiem, pomimo nieznacznie mniejszej sprzedaży.
Na całym świecie nabywców znalazło 987 000 egzemplarzy, czyli o 1 proc. mniej niż przed rokiem. Prognoza na rok podatkowy 2013 zakłada zwiększenie globalnej sprzedaży o poziomu 1 169 000 sztuk (o 18 proc.) oraz powiększenie zysku netto do sumy 50 mld jenów (o 32 proc.).
Od 1 kwietnia 2012 r. do 31 marca 2013 r. Mitsubishi odnotowało zysk z działalności operacyjnej o wartości 67,4 mld jenów (wzrost o 6 proc.). Udało się to osiągnąć mimo negatywnych czynników takich jak wyższe koszty reklamy i marketingu czy akcje przywoławcze. Zysk zwykły wyniósł 93,9 mld jenów (wzrost o 54 proc.) zaś zysk netto - 38 mld jenów (wzrost o 59 proc.).
Na rynku japońskim sprzedaż wyniosła 134 000 sztuk (spadek o 12 proc.), północnoamerykańskim - 85 000 sztuk (spadek o 20 proc.), europejskim - 181 000 sztuk (spadek o 20 proc.) zaś azjatyckim - 587 000 sztuk (wzrost o 12 proc.). Większa popularność "Trzech Diamentów" miała miejsce w Ameryce Środkowej i Południowej, na Bliskim Wschodzie oraz Afryce.
Do planowanego wzrostu sprzedaży w obecnym roku fiskalnym mają przyczynić się nowe modele mini w Japonii (eK Wagon, eK Custom), przyspieszenie wprowadzenia na globalne rynki strategicznych modeli (Mirage/Space Star, Outlander) oraz wprowadzenie nowych modeli, które będą produkowane lokalnie na rynkach wschodzących.
Źródło: Mitsubishi
ll/moto.wp.pl