Dobre wyniki finansowe Hankook
Hankook ogłosił wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2013 r. Producentowi udało się zachować pozytywny trend - globalne przychody wyniosły 1,17 mld euro.
Zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 177,8 mln euro, co oznacza wzrost o 14,4 proc. względem analogicznego okresu 2012 r., zaś wskaźnik rentowności sprzedaży wyniósł 15,2 proc. Przedstawiciele Hankook twierdzą, że dobre wyniki spowodowane są zarówno rosnącą rozpoznawalnością marki jako producenta opon klasy premium, jak również trafionymi inwestycjami.
W Europie sprzedaż opon wzrosła aż o 64 proc., zwiększając skonsolidowany przychód ze sprzedaży o 25 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem. Większą popularność zanotowano też na rynkach wschodzących, takich jak Rosja czy kraje Wspólnoty Niepodległych Państw (odpowiednio 80 i 77 proc.), jak również w regionie Azji i Pacyfiku (40 proc.).
- W oparciu o dalsze inwestowanie oraz stałe zwiększanie wartości marki zamierzamy jeszcze szybciej dażyć do zajęcia w niedalekiej przyszłości miejsca pośród pięciu największych firm oponiarskich na świecie - powiedział Seung Hwa Suh, wiceprezes zarządu i dyrektor generalny Hankook Tire.
Źródło: Hankook
ll/moto.wp.pl