Firma Toyota Deutschland jest zadowolona z wyników sprzedaży modelu Auris na trudnym rynku niemieckim. Również w Polsce kompakt japońskiej marki sprzedaje się bardzo dobrze, zajmując aktualnie trzecie miejsce w swoim segmencie.
Jak wynika z danych firmy Toyota Deutschland, w ciągu pierwszego pełnego roku od momentu premiery handlowej w marcu 2007 liczba rejestracji przypadająca na Aurisa w Niemczech wyniosła łączne 23 271 egzemplarzy. Jest to wynik lepszy od oczekiwań importera, który początkowo szacował, że następca Corolli uzyska wynik na poziomie około 22 tys. sztuk.
W przyszłym roku Toyota Motor zapowiada prawdziwą ofensywę modelową, która ma pomóc marce powstrzymać proces utraty udziały na bardzo konkurencyjnym rynku niemieckim. Będzie to sześć nowych produktów oraz dziewięć zmian modernizacyjnych w porównaniu z aktualną gamą (m.in. dostępność silnika Diesla współpracującego z automatem).
Tymczasem w Polsce sprzedano w okresie styczeń-kwiecień 2008 łącznie 3 030 sztuk Toyoty Auris (+140,3%), dzięki czemu model ten prawie podwoił swój udział w segmencie aut klasy niższej średniej (najpopularniejszy segment na polskim rynku nowych pojazdów osobowych) z 4,5% do 8%.
Aktualnie Toyota Auris zajmuje wysokie, trzecie miejsce pod względem wolumenu sprzedaży w klasie niższej średniej oraz siódme miejsce w rankingu najpopularniejszych modeli dla całego rynku.
Sprzedaż Toyoty Auris stanowi obecnie 22,4% łącznego wolumenu przypadającego na nowe auta osobowe marki Toyota, podczas gdy wynik Corolli sedan to 12%.
Źródło: Samar.pl, Thomson Financial