Do 2020 r. Ford stworzy 13 nowych aut elektrycznych
Przez kolejne cztery lata Ford chce zainwestować 4,5 mld dolarów w rozwój samochodów elektrycznych. Portfolio marki wzbogaci się o 13 nowych aut tego typu.
W 2016 roku na rynku w Europie i w USA pojawi się nowy Focus Electric z układem szybkiego ładowania prądem stałym, dzięki któremu możliwe będzie "zatankowanie" akumulatorów w 80 proc. w czasie ok. 30 min. - o dwie godziny szybciej, niż w przypadku obecnej generacji modelu. Zasięg pojazdu wyniesie ok. 160 km.
Focus Electric będzie wyposażony w funkcję SmartGauge z tablicą przyrządów LCD EcoGuide, oferującą wiele wskazań z możliwością dostosowania ich do własnych preferencji. Innym ciekawym rozwiązaniem jest Brake Coach, uczący kierowcę, jak hamować w płynny sposób, by odzyskać jak najwięcej energii za pośrednictwem systemu Regenerative Braking System.
- Naszym celem nie jest wprowadzenie na rynek największej liczby nowych rozwiązań technicznych, ale zorganizowanie ich w taki sposób, by były ekscytujące dla kierowcy. Poprzez badania dotyczące klientów możemy lepiej zrozumieć, które funkcje są przez nich najczęściej wykorzystywane i najbardziej cenione, i na tej podstawie zapewnić im lepsze ogólne wrażenia wynikające z eksploatacji - powiedział Raj Nair z Forda. Oprócz tradycyjnych badań rynku prowadzone są na całym świecie badania z zakresu nauk społecznych obserwując sposób, w jaki klienci wchodzą w interakcję ze swoimi samochodami.
Globalna ekspansja programu badań nad samochodami elektrycznymi pozwala na testowanie akumulatorów w świecie wirtualnym w czasie rzeczywistym, w celu opracowania nowych rozwiązań w krótszym czasie przy ograniczeniu potrzeby tworzenia kosztownych prototypów. Rozszerzane są również działania w Europie i w Chinach, by przyspieszyć prace badawczo-rozwojowe na nowymi technologiami akumulatorów. Poprzez wykorzystanie systemów zwanych HIL (Hardware in a Loop), globalny zespół może przetestować nowe technologie baterii i systemów sterowania, symulując ich zachowanie się w środowiskach różnych części świata.
Kolejną nowością w procesie opracowywania produktu jest fakt, iż projektanci nie szkicują już tylko samego samochodu, ale również tworzą pełne ilustracje doświadczeń kierowców ukazujące wrażenia, jakich ma dostarczać auto.
ll