Trwa ładowanie...
22-12-2015 11:11

Do 2020 r. Ford stworzy 13 nowych aut elektrycznych

Do 2020 r. Ford stworzy 13 nowych aut elektrycznychŹródło: zdjęcie producenta
d1zmj1z
d1zmj1z

Przez kolejne cztery lata Ford chce zainwestować 4,5 mld dolarów w rozwój samochodów elektrycznych. Portfolio marki wzbogaci się o 13 nowych aut tego typu.

W 2016 roku na rynku w Europie i w USA pojawi się nowy Focus Electric z układem szybkiego ładowania prądem stałym, dzięki któremu możliwe będzie "zatankowanie" akumulatorów w 80 proc. w czasie ok. 30 min. - o dwie godziny szybciej, niż w przypadku obecnej generacji modelu. Zasięg pojazdu wyniesie ok. 160 km.

Focus Electric będzie wyposażony w funkcję SmartGauge z tablicą przyrządów LCD EcoGuide, oferującą wiele wskazań z możliwością dostosowania ich do własnych preferencji. Innym ciekawym rozwiązaniem jest Brake Coach, uczący kierowcę, jak hamować w płynny sposób, by odzyskać jak najwięcej energii za pośrednictwem systemu Regenerative Braking System.

- Naszym celem nie jest wprowadzenie na rynek największej liczby nowych rozwiązań technicznych, ale zorganizowanie ich w taki sposób, by były ekscytujące dla kierowcy. Poprzez badania dotyczące klientów możemy lepiej zrozumieć, które funkcje są przez nich najczęściej wykorzystywane i najbardziej cenione, i na tej podstawie zapewnić im lepsze ogólne wrażenia wynikające z eksploatacji - powiedział Raj Nair z Forda. Oprócz tradycyjnych badań rynku prowadzone są na całym świecie badania z zakresu nauk społecznych obserwując sposób, w jaki klienci wchodzą w interakcję ze swoimi samochodami.

d1zmj1z

Globalna ekspansja programu badań nad samochodami elektrycznymi pozwala na testowanie akumulatorów w świecie wirtualnym w czasie rzeczywistym, w celu opracowania nowych rozwiązań w krótszym czasie przy ograniczeniu potrzeby tworzenia kosztownych prototypów. Rozszerzane są również działania w Europie i w Chinach, by przyspieszyć prace badawczo-rozwojowe na nowymi technologiami akumulatorów. Poprzez wykorzystanie systemów zwanych HIL (Hardware in a Loop), globalny zespół może przetestować nowe technologie baterii i systemów sterowania, symulując ich zachowanie się w środowiskach różnych części świata.

Kolejną nowością w procesie opracowywania produktu jest fakt, iż projektanci nie szkicują już tylko samego samochodu, ale również tworzą pełne ilustracje doświadczeń kierowców ukazujące wrażenia, jakich ma dostarczać auto.

ll

d1zmj1z
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1zmj1z
Więcej tematów