| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8560/206-test-01.jpeg',550,425) ) |
| --- | Rozmaite są sposoby, by tchnąć nowe życie w sprzedawany już od kilku lat model. Zazwyczaj nieco odmienia się kształty, wzbogaca wyposażenie. Peugeot zastosował metodę najlepszą, bo najbardziej wiarygodną, tzn. zdecydował się przeznaczyć dla sprzedawanej już od siedmiu lat 206-ki swój nowoczesny diesel o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM. Na ile nowy silnik ten odmienia słynącego z urody Peugeota?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8560/206-test-03.jpeg',550,428) ) |
| --- | 206-ka sprzedawana jest w 145 krajach na całym świecie. Była najlepiej sprzedający się samochodem w Europie w latach 2001-2003, a do dziś pozostaje na tym rynku pierwszym modelem w swoim segmencie pod względem ilości rejestracji. Nie dziwi więc, że producent przeznaczył dla tego siedmioletniego juz modelu jeden ze swych najnowocześniejszych silników: silnik wysokoprężny 1.6 HDi wyposażony w filtr cząsteczek stałych FAP. Efekt tego zabiegu jest taki, że 206-ka potrafi jeszcze drapieżniej jeździć, niżby tego można się było spodziewać po jej drapieżnym wyglądzie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8560/206-test-02.jpeg',550,381) ) |
| --- | Dotychczas miłośnikom dynamicznej jazdy myślącym o 206-ce polecano wersję napędzaną silnikiem benzynowym 1,6 o mocy 110 KM. Porównanie nowego diesla właśnie z tym silnikiem benzynowym jest o tyle zasadne, że obie jednostki mają taką samą moc i pojemność. Jazda benzynową 206-ką 1,6 była pod wieloma względami satysfakcjonująca, a to głównie za sprawą elastycznego silnika. …Jednak diesel bezsprzecznie wygrywa w tym porównaniu nie tylko na mniejsze spalanie i wyższy moment obrotowy (240 Nm zamiast 147 Nm). 1.6 HDi jest znacznie przyjemniejszy w eksploatacji od silnika benzynowego. Chcąc bowiem nasycić się w pełni dynamicznym przyspieszeniem samochodu benzynowego musimy wkręcać silnik na wyższe, jeśli nie bardzo wysokie obroty. Jeżdżąc zaś 206-ką napędzaną 1.6 HDi jesteśmy zupełnie pozbawieni tego przymusu. Każde najlżejsze naciśnięcie gazu powoduje natychmiastową reakcję – niemalże bez względu na wysokość obrotów. Fakt, że przyspieszamy gwałtownie nawet przy niskich obrotach pozwala nie męczyć siebie i
innych głośną praca silnika. Oczywiście, wielu kierowców uwielbia głośny warkot motoru i niechętnie z niego zrezygnuje dla dyskretnego raczej pomruku nowoczesnego diesla. Warto jednak zważyć, że wybór pomiędzy silnikiem benzynowym a HDi to wybór nie tylko pomiędzy określonymi parametrami, ale też i stylem prowadzenia samochodu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8480/206-test-07.jpeg',550,412) ) |
| --- | Peugeot 206 1.6 l HDi jest ze wszech miar godny polecenia osobom lubiącym dynamiczną jazdę, ale jednocześnie zrównoważonym i unikającym efekciarstwa. Będziemy mogli w każdej chwili efektywnie przyspieszyć, bez konieczności efektownego – dla niektórych – wkręcania się na wysokie obroty. Zewnętrzną powierzchowność auta cechuje - stylowana na sportową – elegancja. Jako, że model 206 jeździ po ulicach już od lat siedmiu, zdążył się już opatrzeć, i nie tracąc na atrakcyjności pozbawiony jest cech ostentacji. Moc silnika pozwoli utrzeć nosa niejednemu smykowi w tuningowanym Golfie, a przy tym 206-ka 1,6 HDi jest cicha i mało pali. ...Poza tym wszystkim, auto produkowane od 1998 roku pozbyło się drobnych słabości i defektów, którymi odznaczają się zazwyczaj nowe modele. Jeśli więc nie drżymy z oczekiwania na nową 207-kę, a poszukujemy auta łączącego powściągliwość zewnętrzną z autentyczną drapieżnością – wybór Peugeota 206 1.6 l HDi wydaje się być wcale rozsądny.