Trwa ładowanie...
20-04-2009 14:45

Dlaczego BMW Sauber jest beznadziejne

Dlaczego BMW Sauber jest beznadziejneŹródło: PAP/EPA
d1n2y5p
d1n2y5p

Wszystkie zespoły idą do przodu i są coraz szybsze, a BMW Sauber uparcie stoi w miejscu i upiera się przy bezużytecznym systemie KERS. Zespół Roberta Kubicy miał walczyć o mistrzostwo, a póki co jest jedną z najsłabszych ekip w stawce. Dlaczego? O tym czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Po pierwsze - gdy inne zespoły ulepszają swoje bolidy i są z wyścigu na wyścig coraz lepsze, BMW nie robi praktycznie nic. Po bardzo przeciętnym starcie w Grand Prix Malezji, którego obraz zaciemniło niezasłużone drugie miejsce Nicka Heidfelda, niemiecko-szwajcarska ekipa nie wyciągnęła wniosków i nie wprowadziła zmian.

"Jedyna widoczna zmiana to desperacja, jeśli nie panikarska próba włożenia KERS do samochodu Kubicy" - pisze "Gazeta Wyborcza". System włożono w piątek i szybko wyjęto. Efekt? Stracony czas.

Jednym z powodów słabej formy BMW może być też zbyt wczesne zakończenie prac nad bolidem F1.09 i jego prezentacja. Podczas gdy Brawn GP i Red Bull dopracowywały każdy szczegół do ostatniej chwili, BMW uważało, że jest już gotowe.

d1n2y5p

Ekipa Roberta Kubicy nie potrafiła też skorzystać z dobrych rozwiązań zastosowanych przez konkurencję. Na przedsezonowych wspólnych testach doskonale widoczna była przewaga bolidów z podwójnymi dyfuzorami. Zauważył to McLaren i jeszcze przed sezonem zmodyfikował swój bolid. Teraz, gdy podwójne dyfuzory ostatecznie uznane zostały za legalne, nie będzie musiał budować wszystkiego od nowa.

A BMW? Nadal ślepo wierzy w KERS, który nawet jeśli daje jakieś korzyści, to niewielkie. Z opracowaniem nowego dyfuzora się nie spieszy. Gdyby bez niego bolid F1.09 spisywał się tak jak Red Bull, byłoby to zrozumiałe. Ale się nie spisuje.

Red Bull wygrał GP Chin, a mimo to chce ulepszać bolid. Szef inżynierów zespołu Adrian Newey intensywnie pracuje nad podwójnym dyfuzorem, BMW woli odchudzać bolid Kubicy, by włożyć do niego KERS. A z tego systemu zrezygnowały już prawie wszystkie zespoły, ostatnio Ferrari i Renault. Wystarczyło, że okrojoną wersję podwójnego dyfuzora zamontowano w bolidze Fernando Alonso, a Hiszpan zajął drugie miejsce w kwalifikacjach. Dla Kubicy takie pozycje na razie są marzeniem.

WOY

d1n2y5p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n2y5p
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj