Trwa ładowanie...
wiadomości
13-02-2009 15:42

Dla kozaka - Gibbs Humdinga

Dla kozaka - Gibbs Humdinga
d1n48ni
d1n48ni

Nic Cię nie powstrzyma? Jesteś Bogiem za kierownicą? Twój samochód terenowy nie boi się zjazdu nawet po świętokrzyskim gołoborzu? Uważaj więc, by nie trafić na głębszą wodę, która szybko i skutecznie rozwieje Twoją zawyżoną samoocenę...

Rozwiązanie dla prawdziwych kozaków będzie jednak już wkrótce dostępne w Wielkiej Brytanii. Wygląda jak skrzyżowanie samochodu opancerzonego z miniaturowym pancernikiem. Gibbs Humdinga, bo o nim mowa, to współczesna interpretacja słowa „amfibia”. Majestatyczna, dostojna, niepowstrzymana i... szybka!

Przemierzanie dzikich ostępów ułatwia napęd na cztery koła oraz wielkie opony o rozmiarze 285/75/16. Dzięki nim nawet ostra jazda po drodze zasypanej kamieniami wielkości pięści nie wytrząsa bezlitośnie zawartości żołądków pasażerów. Trudno oczekiwać, by kierowca niecodziennej maszyny żałował sobie brutalnego traktowania pedału gazu, gdy pod maską drzemie aż 350 KM. Dzięki nim Humdinga może być nie lada zaskoczeniem na światłach. Mierząca 5,4 metrów amfibia bez problemu pozwoli pogonić kota nastolatkom szalejącym Golfem lub podstawą wersją Audi A4 pożyczoną od rodziców... Na rozpędzenie się do 100 km/h potrzeba tylko 9,2 sekundy. Chyba jeszcze większym zaskoczeniem dla innych użytkowników drogi byłoby rozpędzenie Gibbsa Humdinga do 160 km/h!

Prawdziwym rajem dla pojazdu jest jednak środowisko wodne. Gdy niemal 2 tonowa góra żelastwa wpełza w toń jeziora, mało kto spodziewa się po niej wyrafinowania i polotu. Wystarczy jednak, że kierowca przytrzyma gaz w podłodze przez 10 sekund, przy których odpowiednie ukształtowanie podwozia upodobnia samochód do wodolotu, mogącego rozpędzić się do 64 km/h! Zawczasu trzeba jednak wcisnąć przycisk na desce rozdzielczej, który spowoduje złożenie kół oraz skierowanie siły napędowej do silnika pracującego na zasadzie odrzutu wody.

d1n48ni

Brytyjska amfibia potrafi przewieźć w godziwych warunkach pięciu pasażerów. Gdy jednak kierowca zapragnie użyć jej w roli samochodu dostawczego z pewnością nie będzie rozczarowany.

Ładowność sięga bowiem 1,5 tony. Prowadzenie ułatwia wspomaganie kierownicy, a na utwardzonym szlaku można docenić skuteczność czterech, wentylowanych tarcz hamulcowych.

O Gibbs Humdinga można powiedzieć wiele, z pewnością można doszukać się nawet wad. Nie sposób jednak stwierdzić, że maszyna jest dziełem przypadku. Projektowanie i wdrożenie do produkcji zajęło aż 8 lat, pochłonęło milion roboczogodzin oraz dziesiątki milionów funtów. Dzięki temu przyszły właściciel będzie mógł cieszyć się świadomością, że prowadzi naprawdę unikalną i wyjątkową maszynę...

Łukasz Szewczyk

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj