Trwa ładowanie...
d2joget
wiadomości
11-03-2008 15:00

Dla 67 proc. Polaków najważniejsza jakość paliwa

d2joget
d2joget

Najważniejszym kryterium przy wyborze stacji benzynowej jest dla Polaków przekonanie o wysokiej jakości tankowanego tam paliwa. Taką opinię wyraża 67 proc. badanych - wynika z opublikowanego we wtorek raportu firmy On Board PR.

W przygotowanym na podstawie badań PBS DGA raporcie podano, że kryterium jakości paliwa jest najistotniejsze dla wszystkich grup wiekowych, społecznych i zawodowych. Jednak za szczególnie ważne, podają je osoby z wykształceniem wyższym i dobrze zarabiające.

Kolejny powód, dla którego wybieramy tę a nie inną stację, to uczciwość wobec klientów. Jako jedno z najważniejszych kryteriów wskazało je 47 proc. badanych. Na kolejnym miejscu (39 proc. respondentów) Polacy wymienili profesjonalną obsługę stacji.

Autorzy opracowania podkreślają, że najmniej istotny dla Polaków okazuje się fakt przynależności stacji do międzynarodowej, uznanej na świecie sieci. Zaledwie 3 proc. respondentów uważa, że ma to dla nich znaczenie przy wyborze stacji.

d2joget

Polacy, pytani o najważniejsze różnice między stacjami należącymi do dużych sieci, a tzw. niezależnymi punktami sprzedaży paliwa, wskazują najczęściej właśnie wyższą jakość produktów w stacjach sieciowych. Takie przekonanie deklaruje 36 proc. badanych. Zaledwie 3 proc. badanych uważa, że jakość paliwa jest wyższa na stacjach niezależnych.

Kolejną, najczęściej wskazywaną różnicą między stacjami należącymi do dużych sieci a niezależnymi punktami sprzedaży, jest zakres oferty. Ponad 21 proc. badanych jest przekonana, że stacje sieciowe częściej niż niezależne oferują usługi dodatkowe - restauracje, myjnie, sklepy.

Natomiast stacje sieciowe wypadają gorzej od niezależnych pod względem cen. Blisko 17 proc. badanych uważa, że na stacjach należących do sieci jest drożej niż na niezależnych. Wielu respondentów nie potrafi jednak wskazać istotnych różnic między stacjami znanych marek i mniejszymi, niezależnymi. Dla 12 proc. respondentów nie ma między nimi istotnych różnic, a 27 proc. nie potrafi sformułować żadnej opinii na ten temat.

Mimo deklaracji respondentów, że przynależność stacji do dużej sieci nie ma większego znaczenia, w rzeczywistości chętniej wybierają oni znane, sieciowe marki. Na postawione pytanie "Jaką stację wybiera Pani/Pan najczęściej?", niemal 70 proc. badanych wskazuje na trzy najsilniejsze marki - Orlen, BP i Shell.

d2joget

Niekwestionowanym liderem jest Orlen - wybiera go aż 45 proc. respondentów. Dwie pozostałe firmy ze zwycięskiej trójki są daleko w tyle. Odwiedziny na stacjach BP deklaruje 12 proc., a Shell - 9 proc. badanych.

Orlen wygrywa we wszystkich grupach badanych, ale największy sukces odnosi na wsi i w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców, gdzie jest wybierany w ponad 50 proc. przypadków. Z kolei BP niemal zrównuje się z Orlenem w wielkich miastach.

Raport przygotowany przez On Board PR - ECCO Network na podstawie badań opinii publicznej przeprowadzonych przez PBS DGA w styczniu 2008 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowo dobranej próbie dorosłych (18+) mieszkańców Polski. (PAP)

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj