1,9 D - PSA
Rozwiązaniem dla kierowców ceniących małą awaryjność, niskie zużycie paliwa i odporność na jakość tankowanego paliwa, okazują się produkowane jeszcze przed dziesięciu laty silniki Diesla, budowane wedle "starej szkoły". Każdy motor wysokoprężny wyposażony w turbodoładowanie, prędzej czy później wymagać będzie interwencji mechanika - regeneracji turbosprężarki, czy też wymiany zużytych wtryskiwaczy. Takie kłopoty nie dotyczą najprostszych jednostek wolnossących.
Jedną z najciekawszych tego typu konstrukcji znajdziemy w ofercie Citroena i Peugeota. Czterocylindrowy 1,9 D (71 KM) trafiał pod maski między innymi Peugeota 405, 306 oraz kilku Citroenów z połowy lat 90. Choć pracuje głośno, to zapewnia akceptowalne osiągi i wymaga jedynie regularnego serwisu.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl