Diesel o pojemności 1,3 rozpędza Opla do prędkości 257 km/h!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1066/speedster-diesel-01.jpg',600,401) ) |
| --- | Nowy silnik wysokoprężny Opla 1.3 common rail bije światowy rekord prędkości. Podczas jazd przeprowadzanych na torze w Opel Dudenhofen Test Center, pod okiem obserwatorów międzynarodowej federacji sportów motorowych FIA, Opel pobił światowy rekord prędkości uzyskany przez samochód napędzany silnikiem wysokoprężnym o pojemności od 1100 do 1499 cm³. Prototypowy ECO-Speedster wyposażony w jednostkę o pojemności 1,3 dm3 i mocy 82 kW/112 KM osiągnął prędkość maksymalną 256,739 km/h.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1066/speedster-diesel-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Nawet kierowcy nie pasjonujący się bitymi rekordami mogą zdumieć się tym rezultatem. Otóż bowiem rekord prędkości dotyczy nie super bolidu o wielkim, paliwożernym silniku, a dieselka o pojemności zaledwie 1,3 litra. Nowy rekord wynoszący ponad 256 km/h jest tym bardziej imponujący, jeśli zestawić go z dotychczas obowiązującym rekordem wynoszącym 207 km/h. Ten olbrzymi skok obrazuje przełom, jaki dokonał się w konstrukcji silników wysokoprężnych wraz z wprowadzeniem technologii common rail.
Samochód który pobił rekord jest prototypem zbudowanym na bazie sportowego Opla Speedstera, zaś sam silnik opiera się na konstrukcji jednostki już niebawem wchodzącej do sprzedaży. Już za klika tygodni w odnowionym Oplu Corsie i Agilii montowane będą silniki 1.3 CDTI, które stanowią produkcyjną wersję jednostki, która właśnie pobiła rekord. Silniki montowane w Corsach i Agilach będą uzyskiwały moc 51 kW (70KM) i zapewniały przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 14,5 sekund Corsie i 15,0 sekund Agilli. Średnie spalanie wyniesie odpowiednio 4,5 i 5,2 litrów oleju napędowego na 100km.