Common rail
Jednym z elementów, które znacząco poprawiły kulturę pracy diesli, jest układ Common-rail. Zamiast sekwencyjnej pompy paliwa mamy pompę wysokociśnieniową. Ta tłoczy paliwo do akumulatora zasilającego (tzw. szyny), i stamtąd do cylindrów. Common rail ma wiele zalet: lepsze spalanie paliw, niższe zużycie paliwa, niższy poziom hałasu czy łatwość uzyskania wysokich parametrów silnika. Mamy też wady: to konieczność używania wysokiej jakości paliwa (nawet niewielkie zanieczyszczenie może doprowadzić do zniszczenia wtryskiwaczy) oraz bardzo wysokie ceny części oraz napraw.
Zatem, czy przy zakupie auta używanego decydować się na starsze pompowtryskiwacze, czy jednak pójść w kierunku systemu common rail? Starszy wariant cechuje się większą niezawodnością, często też minimalnie mniejszym spalaniem, a w razie awarii koszty naprawy będą niższe. Trzeba jednak zgodzić się na mniejszą kulturę pracy (hałas i wibracje) niż w przypadku silników wyposażonych już w nowe rozwiązanie.