Design nowego Clio od kuchni
Renault Clio to popularny model francuskiego producenta. Projektanci postanowili pogodzić wersję 5-drzwiową z estetyką i sportowym zacięciem auta 3-drzwiowego.
Designerzy Renault podczas projektowania nowego Clio zastosowali strategię S.T.A.R. czyli Stylish, Top of the range, Athletic, Refined. W praktyce oznaczało to płynną linię, aerodynamiczną sylwetkę oraz sportowy charakter.
Istotna była futurystyczna wizja wnętrza, np. dotykowy ekran o przekątnej 18 cm, deska rozdzielcza w stylu high-tech oraz duże możliwości personalizacji (kierownica, panele drzwi, podstawa skrzyni biegów itd.).
Inspiracją dla nowego Clio został koncept DeZir. Bardzo ważnym było wyeksponowanie logo - powiększenie i nadanie mu bardziej pionowego ustawienia.
Romb został umieszczony na czarnym tle, zaś sylwetka Clio jest pozbawiona wyraźnych, kanciastych elementów. Zamiast tego zastosowano subtelne linie wykorzystujące grę światła.
Skomplikowało to nieco proces produkcji i łączenia poszczególnych elementów nadwozia, jednak projektanci Renault postawili na wygląd - czy zostanie on gorąco przyjęty przez klientów - przekonamy się niebawem.
/ll