Trwa ładowanie...
Moto Target
14-08-2008 10:17

Demonstracja siły

Demonstracja siły
d6y8xdh
d6y8xdh

Jeśli z jakiegoś powodu osiągi najszybszego i zarazem najdroższego seryjnego Porsche 911 GT2, są dla kogoś niewystarczające, albo nie ma co robić z pieniędzmi. Warto by zainteresował się najnowszą propozycją tunera TechArt.

Model GT Street RS jest rozwinięciem zaprezentowanej na ostatnim salonie w Genewie wersji modelu 997 o nazwie GT Street. Tamto auto bazujące na Porsche 911 Turbo, po kuracji wzmacniającej tunera z Leonbergu legitymowało się mocą 630 KM. Najnowsza propozycja to niełatwa próba poprawienia osiągów i trakcji piekielnie mocnej odmiany "911-tki" znanej jako GT2. Seryjnie model GT2 ma 530 KM i 685 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pierwsze w historii Porsche 911, które potrafi rozpędzić się do 328 km/h.

TechArt uważa, że można lepiej, czego efektem jest ten bolid mocniejszy od seryjnego brata aż o 170 koni mechanicznych i 175

niutonometrów! To lżejsza i bezkompromisowa maszyna do wyprzedzania wszystkiego, co znajdzie sie przed jej wybrzuszoną maską. Tutaj nic nie jest na pokaz.

d6y8xdh

Szpetny spoiler rozmiarów Portugalii zamontowany z tyłu ma ciężkie zadanie biorąc pod uwagę osiągi tego monstrum. Wloty powietrza umieszczone po bokach przedniego zderzaka wraz z 20-calowymi kołami Formula III ułatwiają przepływ powietrza przez zmodyfikowane chłodnice i znacznie stabilizują oś przednią przy wysokich prędkościach. Przy 140 km/h nacisk aerodynamiczny na każdą oś wynosi 10 kg. Ale największe wrażenie wywołuje to, czego nie widać, czyli silnik. Po zmianach obejmujących nowe turbosprężarki, intercooler, sensor ciśnienia doładowującego, układ elektroniczny sterujący pracą silnika, sportowy wydech oraz zmodyfikowany czujnik ciśnienia i filtr powietrza, maksymalna moc tego potwora wynosi 700 KM. Wszystkie wyżej wymienione elementy, to własna konstrukcja tunera. Dodajmy, że potężne

860 Nm momentu obrotowego przenoszone jest wyłącznie na tylną oś! Wnętrze to właściwie dwa
sportowe "kubły" i homologowana przez FIA klatka bezpieczeństwa. Króluje karbon, choć w kwestii doboru matriałów wykończeniowych, TechArt pozostawia ostateczny wybór swoim klientom. Auto udowodniło już swoje możliwości zostając niekwestionowanym liderem Tuner Grand Prix 2008 na torze Hockenheim w Niemczech z czasem okrążenia wynoszącym 1:06.811 min.

Niestety w dzisiejszych czasach nie wystarczy być szalonym, by móc wejść w posiadanie takiego auta. Niezbędna jest gotówka, w tym przypadku spora.

Ceny TechArt GT Street RS zaczynają się bowiem od 350 000 euro.

Źródło: TechArt, Informacja Mototarget

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj