Debiut w Polsce po 30 latach
Po ponad 30 latach od debiutu pierwszej generacji tego modelu na rynku japońskim, Suzuki Alto pojawiło się w końcu i na rynku polskim. Najmniejszy w gamie Suzuki model kosztować będzie od 29.900 zł.
Po raz pierwszy do sprzedaży Suzuki Alto trafiło w 1979 roku. Na rynku japońskim pojawił się wówczas nowy van z segmentu mini z dwusuwowym silnikiem o pojemności 550 cm3, umieszczonym z przodu. Sukces, jaki auto odniosło na rodzimym rynku, spowodował, że w 1981 roku japońska firma postanowiła wprowadzić go także w innych krajach, w tym w siedmiu europejskich krajach. Alto w sprzedaży, niestety nie w Polsce, dostępny był do 2006 roku.
W 2009 roku, po kilkuletniej przerwie, Suzuki Alto ponownie powróciło na rynek europejski, uzupełniając ofertę Suzuki w segmencie najmniejszych aut. Tym razem jednak model dostępny będzie w większej liczbie krajów, w tym i od stycznia br. także w Polsce.
Suzuki Alto będzie najmniejszym modelem w gamie Suzuki. Nowe Alto ma długość całkowitą 3,5 m, szerokość - 1,6 m, wysokość - 1,47 m i rozstaw osi - 2360 mm. Co ciekawe, przy znacznie mniejszych niż w modelu Splash rozmiarach zewnętrznych, Alto będzie mieć identyczny rozstaw osi. Dzięki temu w tym małym aucie w miarę komfortowych warunkach podróżować może nawet czwórka pasażerów.
Niewiele do zaoferowania ma Alto, jeśli chodzi o możliwości transportowe. Normalnie bagażnik ma pojemność 129 litrów, zaś po złożeniu tylnych siedzeń, dzielonych pół na pół, wzrasta on do 367 l.
Suzuki Alto jest napędzane 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,0 litra, który znany jest choćby z modelu Splash. Maksymalna moc tej jednostki wynosi 68 KM z maksymalnym momentem obrotowym równym 90 Nm. Zużycie paliwa wynosi 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym, natomiast emisja dwutlenku węgla jedynie 103 g/km. Standardowo montowana jest 5biegowa skrzynia ręczna, jako opcję można wybrać 4biegową przekładnię automatyczną.
Alto oferowane będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych - Club oraz Comfort. Podstawowa wyposażona jest m.in. we wspomaganie układu kierowniczego, systemy ABS, EBD i BAS, czołowe poduszki powietrzne oraz mocowania ISOFIX. W wersji Comfort dostaniemy także boczne poduszki powietrzne, manualną klimatyzację, centralny zamek, radio CD z MP3 oraz elektrycznie regulowane szyby w przednich drzwiach.
Podstawową wersję Club nabędziemy w cenie 29,9 tys. zł, za wersję Comfort trzeba będzie dopłacić jeszcze 5 tys. zł. W obu przypadkach kolor metaliczny to wydatek dodatkowych 1,5 tys. zł.