Dębickie Passio zaprojektowane z pasją - luty 2001
Dębickie Passio zaprojektowane z pasją, luty 2001, rn
Wyjątkowo starannie przygotowała się Firma Oponiarska TC Dębica S.A. do wprowadzenia na rynek Polski i całej Europy swojego nowego produktu - letniej opony o nazwie Passio, przeznaczonej do samochodów małych, średnich i kompaktowych poruszających się z prędkością do 190 km/h. Została ona zaprojektowana w europejskim centrum projektowym Goodyeara w Luksemburgu, a przetestowano ją na torach w tym kraju (Comar-Berg), Francji (Mireval), Polsce (Poznań) i we Włoszech (Vallelunga) a także na autostradach i lokalnych drogach Słowenii.
Przeprowadzone i porównania wskazują jednoznacznie, że Passio w zdecydowanej większości kategorii wyprzedza porównywalne klasą (standardowe) opony krajowe i zagraniczne. Dotyczy to zarówno trwałości opony, jej przebiegu, odporności na aquaplaning, przyczepności jak i hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Do mocnych stron Passio należy zaliczyć również rzeźbę bieżnika zapewniającą jednorodny rozkład obciążeń, a co za tym idzie - bardzo dobrą przyczepność i komfort jazdy. Dotyczy to nie tylko dróg dobrej jakości, których w Polsce jak na lekarstwo, ale także tych, które znajdują się w stanie złym (38%) bądź niezadowalającym (43%).
Mieli się o tym okazję przekonać dziennikarze, którzy w samochodach prosto z wypożyczalni, wyposażonymi w opony Passio, przejechali kilkaset kilometrów różnymi drogami Włoch, a następnie testowali ogumienie w skrajnych warunkach na słynnym torze wyścigowym Vallelunga. Mimo licznych prób - nikomu nie udało się zerwać przyczepności opon Passio nawet na nawierzchni pokrytej wodą, przy prędkości 100 km/h. Jest to chyba niezłą rekomendacja, nawet jeśli wziąć pod uwagę, że nawierzchnia tego toru jest bez wątpienia znacznie bardziej przyczepna niż standardowych autostrad i nikomu nie należy zalecać powtarzania podobnych wyczynów.
Opony Passio będą dostępne w 24 różnego rodzaju rozmiarach, z czego 11 jest już w handlu, a marcu zostanie wprowadzonych kolejnych 12. Ostatni rozmiar znajduje się w fazie przygotowania. Dwa spośród wytwarzanych rozmiarów będą wykonane w wersji wzmocnionej (reinforced), o podwyższonym indeksie nośności. Znajdą one zastosowanie w samochodach typu pick-up. Nowy dębicki produkt przeznaczony jest zarówno na rynek wymiany, jak i pierwszego wyposażenia i będzie oferowany niemal we wszystkich krajach Europy.