Dalszy wzrost sprzedaży Audi
W czwarty kwartał 2012 r. Audi wkroczyło z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Tak dobry wynik udało się osiągnąć przede wszystkim dzięki modelom Q3, Q5 i Q7.
W październiku wzrost wyniósł 13,9 proc. Łączna sprzedaż globalna w tym miesiącu wyniosła ok. 123 600 egzemplarzy, zaś od początku roku - 1 221 150 sztuk, co przekłada się na wzrost o 12,9 proc.
Więcej o 4,2 proc. samochodów udało się sprzedać w Europie. Wyraźny wzrost zanotowano na rynkach amerykańskim (14,5 proc.) oraz chińskim (29,5 proc.). W Państwie Środka jeszcze lepiej wyglądają statystyki długoterminowe - od stycznia sprzedano tam 332 959 samochodów, czyli o 31,2 proc. więcej.
Znacznie więcej aut sprzedano w Korei Południowej (62,5 proc.) i Indiach (76,3 proc.). Dobre wyniki zanotowano w Kanadzie (37,6 proc.) oraz całej Ameryce Południowej (55,8 proc.). Szczególnym powodem do zadowolenia jest sprzedaż w Brazylii, gdzie głównie dzięki A1 Sportback wzrost wyniósł 82,2 proc.
W Niemczech z kolei do zwiększenia sprzedaży o 5,1 proc. przyczyniły się modele Q3 i A5. Te same auta zrobiły furorę w Wielkiej Brytanii (wzrost o 19,8 proc.), Rosji (57,1 proc.) oraz Belgii (16,6 proc.). Wyraźne spadki zanotowano za to w Hiszpanii (-11,8 proc.) oraz Włoszech (-14,1 proc.).
Źródło: Audi
ll,moto.wp.pl