DAIHATSU Sirion I
| Lata produkcji | 1998 - 2005 |
| Dostępne wersje nadwoziowe | hatchback |
| Silniki | 0.7 i 16V X4 (120KM) |
| Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
| Rozstaw osi (mm) | 2345 |
| Długość (mm) | 3675 |
| Szerokość (mm) | 1595 |
| Wysokość (mm) | 1450 |
| Marki | |
| Model |
Daihatsu Sirion I, to samochód osobowy zaliczany do segmentu B. Zadebiutował w 1998 roku, jako następca modelu Daihatsu Eufor oraz Daihatsu Charade, a jej produkcję rozpoczęto w drugiej połowie tego samego roku. Występuje w jednej wersji nadwoziowej, jako 5-drzwiowy hatchback. Na niektórych rynkach występuje również jako Toyota Duet. Powodem jest fakt, że Daihatsu należy do koncernu Toyota Motor Corporation, dzięki czemu powstały modele bliźniacze. W latach 2000, 2001 oraz 2004 auto przechodziło modernizacje. Od samego początku oferowano czołowe oraz boczne poduszki powietrzne, co w tamtych czasach w tej klasie nie należało do standardów. Pod maską montowano dwie jednostki napędowe do wyboru: trzycylindrowy o pojemności 989 cm3 i mocy 44,2 kW oraz 1,3-litrowy o mocy 81 kW (znany z Toyoty Yaris). Dostępna była skrzynia manualna bądź automatyczna. Niektóre wersje wyposażone są również w stały napęd na wszystkie cztery koła. Produkcję zakończono w 2005 roku, a jego następcą stał się Sirion II-generacji.