Daihatsu prezentuje nową generację Siriona
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8381/sirion-02.jpg',502,292) ) |
| --- | Jedną ze szczególnie ciekawych premier targów AMI będzie prezentacja nowej generacji Sirona. Model ten, choć może aż tak efektowny jak inne prezentowane na targach samochody, może się okazać znaczący. Stoi za nim bowiem nie tylko legendarna japońska jakość, ale i ponad siedemdziesięcioletnie doświadczenie w konstruowaniu małych samochodzików, jakim poszczycić się może firma Daihatsu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8381/sirion-04.jpg',465,215) ) |
| --- | Począwszy od 1930 roku, Daihatsu produkowało trójkołowce. Po przejęciu zaś w 1967 roku przez Toyotę, rola specjalisty od „wagi muszej” utrwaliła się na dobre. Do dziś zresztą marka, która sprzedaje blisko milion samochodów rocznie, specjalizuje się w autach małolitrażowych.
W Polsce bardzo dobrze sprawdzał się w latach 80. model Charade, bo był jednym z najmniejszych samochodów z tak pożądanym, w czasach reglamentacji paliwa, silnikiem wysokoprężnym. Daihatsu cały czas specjalizuje się w produkcji małych aut miejskich przeznaczonych głównie na rynek japoński, oraz projektowaniem i produkcją silników małolitrażowych na potrzeby Toyoty. Daihatsu zaprojektowało miedzy innymi silnik benzynowy do Toyoty Yaris.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8381/sirion-05.jpg',502,346) ) |
| --- | Model Siron, który w Unii Europejskiej kosztować ma przynajmniej 11290 euro, będzie bardzo dobrze wyposażony, o czym przekonuje standardowo instalowana klimatyzacja i radio z CD. Do wyboru są dwa, stosunkowo dynamiczne silniki benzynowe: 1,0 i 1,3 litra. Pierwszy, trzycylindrowy, ma moc maksymalną 51 kW/ 69 KM, zaś drugi, czterocylindrowy ma moc maksymalną 64 kW/ 86 KM Średnie spalanie Siriona napędzanego mniejszym silnikiem wynosi 5 litrów, zaś tego silniejszego – 5,8 litra. Dane te dotyczą wersji wyposażonych w pięciostopniowe przekładnie manualne, a do wybory jest jeszcze czterostopniowa przekładnia automatyczna.