Dacia Logan MCV: niskokosztowy "kombiak"
Dacia kontynuuje swoją ofensywę. Po nowych modelach Logan, Sandero i Sandero Stepway przyszła pora na Logana MCV. Zaprezentowane w Genewie maxi-kombi ma szansę zdobyć rynek dzięki niskiej cenie.
Poprzednia wersja Logana MCV zadebiutowała w 2006 r. i sprzedała się w niespełna 340 000 egzemplarzy. Design następcy jest w 100 proc. typowy dla kombi i zapewnia sporo miejsca zarówno dla pasażerów jak i bagażu (573 l). Co istotne, marka zapowiada że ceny na większości rynków pozostaną niezmienione.
Nowy Logan MCV charakteryzuje się bardziej dynamiczną stylistyką, podkreśloną m. in. relingami dachowymi. Pod tylnymi światłami zastosowano czarne elementy, zaś w kabinie użyto wyższej jakości materiałów wykończeniowych. Producent zadbał o liczne i praktyczne schowki. Na wyposażeniu Logana MCV znajduje się ESC, wspomaganie układu kierowniczego, boczne poduszki powietrzne, składana tylna kanapa, system multimedialny MEDIA NAV, ogranicznik - regulator prędkości, system parkowania tyłem oraz tryb ECO.
Przyszli klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe - 1,2 16V 75 i nową, 3-cylindrową turbodoładowaną jednostkę TCe 90, którego średnie spalanie ma oscylować wokół 5 l/100 km. Dostępny będzie również ekonomiczny (3,8 l/100 km) motor wysokoprężny 1,5 dCi o mocy 75 lub 90 KM.
Podczas genewskiego Salonu zadebiutowała limitowana seria Duster Adventure, która posiada belkę na dachu z dwoma reflektorami, outdoorowe osłony przedniej i tylnej części nadwozia, czarne obudowy reflektorów, czerwone strzałki wskazujące na umiejscowienie zaczepów do holowania i elementu, gdzie można umieścić podnośnik oraz oryginalne chlapacze. Seria limitowana powstała na bazie wersji Ambiance.
ll/moto.wp.pl