Dacia Logan jak Porsche 911?
Od czerwca 2005 Logan będzie sprzedawany w trzech krajach Europy Zachodniej (Francji, Niemczech i Hiszpanii) przez sieć punktów Renault. W późniejszym okresie kolej przyjdzie na pozostałe kraje zachodnioeuropejskie.
Logan jest obecnie sprzedawany na większości rynków Europy Środkowej i Wschodniej (Bośnia, Chorwacja, Węgry, Macedonia, Mołdawia, Czechy, Serbia, Słowacja, Słowenia, Polska) oraz w Turcji, Syrii i Libanie. W 2005 roku Logan zostanie wprowadzony do sprzedaży w ponad dwudziestu krajach, w tym Rosji i Maroku - gdzie zostanie uruchomiona jego produkcja.
Renault, które zarządza marką Logan, zdecydowało się poszerzyć listę krajów o te na zachód od Odry. Czy jednak Dacia ma szansę zdobyć wymagającego, zachodnioeuropejskiego klienta?
Według raportu magazynu Automobilwoche, wejście tego lata na europejski rynek nowej Dacii Logan nie będzie pomyślne. Niewielką ilość Europejczyków ma skusić niska cena samochodu, który w wersji podstawowej będzie kosztował 7.250 euro. Wróżąc niską sprzedaż Dacii Logan, magazyn powołuje się na bardzo złe wyniki testów zderzeniowych samochodu oraz wynikające z nich ogromne sumy, które trzeba będzie wydać na ubezpieczenie auta. Według niemieckich standardów, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) nowej Dacii Logan ma kosztować mniej więcej tyle samo, co nowego Porsche 911.