Trwa ładowanie...
17-11-2011 08:27

Dacia Lodgy Glace: wyścigowa zapowiedź

Dacia Lodgy Glace: wyścigowa zapowiedźŹródło: zdjęcie producenta
d40afpy
d40afpy

Dacia wybrała bardzo nietypowy sposób, aby pokazać jak w przybliżeniu będzie wyglądał jej nowy model. Na kilka miesięcy przed oficjalną premierą samochód pojawi się w wersji wyścigowej. Dacia Lodgy będzie startowała we francuskiej serii wyścigów na lodzie.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Dacia Lodgy Glace to siostrzana, wyczynowa wersja nowego seryjnego samochodu rodzinnego, który zostanie zaprezentowany podczas Salonu Genewskiego w marcu 2012 roku. Równie nietypowe, jak sam sposób "zapowiedzi" nowego modelu jest wystawienie takiego do zmagań na lodowych torach. Po raz pierwszy w historii Trophée Andros do wyścigów stanie samochód typu MPV.

Można jednak być pewnym, że specjaliści z Dacii (a raczej z Renault)
wiedzą co robią. Trophée Andros to zawody bardzo popularne we Francji. Wystarczy wspomnieć, że startują w nich byli kierowcy Formuły 1 z Alainem Prostem na czele, a wielokrotnym mistrzem był Yvan Muller - dwukrotny triumfator i aktualny lider serii WTCC.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Samochód Lodgy Glace został skonstruowany specjalnie do udziału w tych nietypowych wyścigach uznawanych za jedne z trudniejszych w sporcie samochodowym. Regulamin techniczny Trophée Andros jest bardzo surowy i stawia ograniczenia dotyczące wszystkich elementów samochodu (wymiary podwozia, skrzynia biegów, opony), w tym materiałów użytych do jego budowy. Do maksimum ogranicza skomplikowane i kosztowne rozwiązania technologiczne. Są to wyścigi, w których ceni się poszukiwanie prostych i pomysłowych rozwiązań. Są to także zawody, w których trzeba wykazać się niezawodnością samochodów jak i skutecznością w ich prowadzeniu.

d40afpy

W samochodzie Lodgy Glace przygotowanym według ścisłej specyfikacji przez firmę Tork Engineering (projekt, produkcja, montaż) i firmę Sodemo (silnik), wykorzystano całe know-how Renault Sport Technologies (RST). W trakcie realizacji projektu, firma RST służyła swym doświadczeniem technicznym i sportowym. Spełniła rolę koordynatora prac partnerów technicznych projektu, specjalistów z różnych dziedzin (design, inżynieria), marki Dacia i kierowców jej zespołu.

Pod maską wyścigowej Lodgy Glace znajdzie się 3-litrowy silnik V6 o mocy 355 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm. Jednostka ma współpracować z sześciobiegową skrzynią sekwencyjną. Samochód będzie wyposażony w niezbędny do wyścigów na lodzie napęd na obie osie, a wszystkie cztery koła będą skrętne. Wyścigowa Dacia mierzy 4 m długości, ma 1,9 m szerokości i waży 950 kg.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Na starcie każdego wyścigu kolejnego sezonu pojawią się dwa samochody Lodgy Glace: jeden z nich poprowadzi Alain Prost, który wyróżnił się zdobywając tytuł wice-mistrza Trophée Andros sezonu 2010 i 2011 za kierownicą Dacii Duster Glace. W drugim Lodgy Glace zasiądzie jego syn Nicolas Prost oraz Evens Stievenart, kolega z zespołu Alaina Prosta i współzwycięzca finału na Stade de France.

d40afpy

Po zdobyciu dwóch tytułów wicemistrza w sezonach 2010 i 2011 było zupełnie naturalne, że Alain Prost i marka Dacia ponownie zdecydowali o wspólnym udziale w kolejnym sezonie decydując się na szersze zaangażowanie. Zaowocowało to wystawieniem drugiego samochodu prowadzonego przez syna Alana Prosta, Nicolasa oraz przez Evensa Stievenarta.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zarówno Nicolas jak i Evens uczestniczyli już w wyścigach Trophée Andros i obaj są pasjonatami tych zawodów - mówi Alain Prost. - Z niecierpliwością oczekujemy na rozpoczęcie sezonu. Pomysł uczestniczenia w Trophée Andros jednocześnie w charakterze sportowych rywali i partnerów tego samego zespołu to zarówno dla nich, jak i dla mnie wielkie, sportowe wyzwanie.

Wyścigi Trophée Andros powstały w 1990 roku. Zgodnie z regulaminem, nadwozie samochodu musi odzwierciedlać pojazd seryjny lub być do niego maksymalnie zbliżone. Większość elementów samochodu wyczynowego jest określona regulaminem: podwozie rurowe, napęd na cztery koła skrętne, 3-litrowy silnik V6 o mocy około 340 KM, 6-biegowa skrzynia i opony Continental Racing Contact 3.

sj

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj