Trwa ładowanie...
09-06-2010 15:57

Czym jeżdżą Polacy?

Czym jeżdżą Polacy?
d4chpks
d4chpks

W maju 2010 sprzedano 25 647 nowych samochodów, czyli zaledwie o 1,27 proc. (+ 321 sztuk) więcej niż rok wcześniej i o 1,32 proc. (+ 333 sztuki) więcej niż w ubiegłym miesiącu. Łącznie od początku roku nabywców znalazło 130 077 aut, czyli o 8,41 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 r. - informuje instytut Samar.

(fot. PAP/EPA)
Źródło: (fot. PAP/EPA)

Spośród 10 najpopularniejszych na polskim rynku marek aż 9 odnotowało spadek sumarycznej sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku, a 4 z nich miały spadki dwucyfrowe - Fiat, Toyota, Volkswagen i Opel.

W maju liderem sprzedaży nadal była Skoda. Uzyskany wynik na poziomie 2 897 sztuk jest tylko o 4,01 proc. mniejszy niż rok wcześniej, natomiast skumulowana sprzedaż wyniosła 15 114 sztuk, czyli o 6,08 proc. mniej niż w 2009 r.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Na drugim miejscu rankingu najczęściej kupowanych aut uplasował się Fiat, który na koniec kwietnia zajmował 3. miejsce. Skumulowany wynik 10 927 sztuk jest jednak aż o 27,16 proc. (4 074 sztuki) mniejszy niż w 2009 r.

d4chpks

Na trzecim miejscu znajduje się Toyota (spadek o 1 pozycję w porównaniu do wyników z kwietnia), której skumulowany wynik na koniec maja wyniósł 10 558 sztuk, o 18,52 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Kolejne miejsca zajmują Volkswagen, Ford, Opel, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai.

O ile największą miesięczną sprzedaż w maju osiągnęły kolejno Skoda, Ford, Fiat, VW i Toyota, najdynamiczniejszy wzrost miesięcznej sprzedaży wykazał Renault - o 29,47 proc. rok do roku.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Renault notuje duży popyt przede wszystkim na modele Megane, nowe Clio oraz Fluence. Dwucyfrowe wskaźniki wzrostu sprzedaży w maju zanotowały również Peugeot i Hyundai.

d4chpks

Z marek luksusowych w maju wyniki istotnie poprawiły m. in. Porsche (+131,82 proc.), Land Rover (+87,23 proc.), Jaguar (+60,0 proc.) oraz Audi (+20,78 proc.). Sprzedaż od początku roku większości producentów aut z segmentu premium jest nadal wyższa niż rok temu, głównie dzięki dobrej sprzedaży "kratek".

W przypadku BMW już co drugie sprzedane w tym roku auto ma homologację ciężarową, a sprzedaż "nakręcają" głównie modele X5 i X6. Podobnie jest w przypadku Porsche, gdzie sporą popularnością cieszy się Cayenne w wersji ciężarowej.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

"Kratka" i diesel w segmencie luksusowych SUVów to gwarancja dobrej sprzedaży, o czym świadczy ostatni debiut modeli Infiniti FX i EX z silnikiem diesla, które można od razu zamawiać w wersji z homologacją ciężarową.

Zakładając utrzymanie się obecnie notowanego spadku sprzedaży na poziomie 8,4 proc. cały 2010 rok powinien zamknąć się sprzedażą nowych aut na poziomie nieco ponad 293 tys. sztuk. Natomiast jeśli chodzi o poziom rejestracji, w 2010 r. powinno zostać zarejestrowanych ok. 281 tys. samochodów osobowych, wliczając w to "kratki". Będzie to wynik o ok. 10 tys. sztuk większy niż w 2009 r.

d4chpks
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4chpks
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj