Trwa ładowanie...
d1n48ni
26-03-2009 22:56

Czym będziemy jeździć?

d1n48ni
d1n48ni

Analizując park samochodowy Polski dużo uwagi poświęca się segmentowi samochodów nowych. Uwzględniając jednak dane statystyczne mówiące, że rocznie w Polsce sprzedaje się około 340 tys. nowych samochodów, a w tym samym czasie park samochodowy powiększa się o 995 tys. używanych samochodów, należy więcej uwagi poświęcić wtórnemu rynkowi samochodów - zauważa Alfred Franke szef firmy MotoFocus.pl

Do najpopularniejszych marek wystawionych do sprzedaży należą samochody pochodzenia niemieckiego: Volkswagen (14,7%), a następnie Opel (11,6%). Jednakże łączny udział niemieckich marek samochodów spadł w stosunku do roku poprzedniego i stanowi obecnie 60,6%. Stało się tak dzięki wzrostowi udziału marek francuskich i japońskich.

Komisy pękają w szwach od zgromadzonych w nich samochodów, największy udział (blisko 30,5%) z nich stanowią samochody w wieku 10 do 14 lat wynika z raportu firmy MotoFocus.pl.

Jeszcze nie tak dawno, zaledwie rok temu stanowiły one 37,4% wszystkich samochodów wystawionych do sprzedaży. Warto zaznaczyć również, że obecnie samochody starsze niż 10 lat stanowiły zaledwie 41,7%, co jest bardzo dobrym wynikiem w stosunku do 55,3% z roku poprzedniego.

Obecnie 63,7% samochodów wystawionych do sprzedaży to samochody starsze niż 7 lat. W zeszłym roku odsetek ten był znacznie wyższy i wynosił ponad 77%. Średnia ważona wieku samochodów wystawionych do sprzedaży znacznie zmalała i wynosi 8,6 a rok wcześniej wynosiła 10,2 co jest znacznym zaskoczeniem i sugeruje, że park samochodowy w 2008 roku ulegnie odmłodzeniu.

źródło: Motofocus.pl

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj