Czy Subaru powinno robić popularne samochody?

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Subaru to bardzo nietypowa marka. Z jednej strony produkuje praktyczne samochody dla zwykłych użytkowników, ale zarazem nietypowe i drogie rozwiązania techniczne oznaczają, że są to auta niszowe. Teraz szefowie marki zastanawiają się, czy zmienić strategię i zacząć konkurować z takimi firmami jak Nissan.

Samochody Subaru znane są z silników typu bokser, napędu na cztery koła i wyjątkowej wytrzymałości. Modele takie jak Outback są uniwersalne i sprawdzą się w każdej sytuacji, jednak w efekcie auta tej japońskiej marki są zdecydowanie droższe niż u konkurencji. Ponieważ nie każdy potrzebuje tak wielozadaniowego samochodu, to Subaru jest raczej niszową marką. Widać to szczególnie w Polsce, gdzie klienci jeszcze większą wagę przywiązują do ceny.

Mając nietypową taktykę biznesową Subaru odnosi spore sukcesy. Lojalni klienci, którzy doceniają jakość i zalety tych japońskich aut zapewniają firmie odpowiedni zarobek, co w dobie kryzysu branży motoryzacyjnej należy postrzegać jako duży sukces. Jednak mała liczba produkowanych samochodów oznacza też, że kwota jaką zarabia Subaru nie jest wysoka. Z tego powodu szefowie Fuji Heavy Industries, do którego należy Subaru, zastanawiają się, czy nie zaryzykować i zmienić strategię.

Przedstawiciele korporacji wiedzą, że osiągnięcie poziomu Toyoty nie jest możliwe, ale tworząc bardziej popularne i przystępne samochody, Subaru mogłoby znacząco zwiększyć liczbę sprzedawanych aut. Jednak nawet marki z wieloletnim doświadczeniem mają problemy, co oznacza, że ewentualne wyzwanie postawione przed Subaru byłoby bardzo trudne. Dodatkowo Fuji Heavy Industries chce, aby ich marka nadal była rozpoznawalna dzięki temu, że wyróżnia się na tle konkurencji. Yasuyuki Yoshinaga, szef japońskiego koncernu, powiedział, że osiągnięcia popularności Toyoty wymagałoby od marki zaprzestania bycia Subaru.

Czy poważna zmiana Subaru w bardziej popularną markę ma sens? Czy warto ryzykować pewny, ale mniejszy zarobek dla możliwości osiągnięcia większego sukcesu finansowego? Na te pytania muszą odpowiedzieć szefowie Fuji Heavy Industries, a fani marki czekają na decyzję.

sj, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy