Trwa ładowanie...
13-08-2013 15:48

Czy Subaru powinno robić popularne samochody?

Czy Subaru powinno robić popularne samochody?Źródło: zdjęcie producenta
d2adnmc
d2adnmc

Subaru to bardzo nietypowa marka. Z jednej strony produkuje praktyczne samochody dla zwykłych użytkowników, ale zarazem nietypowe i drogie rozwiązania techniczne oznaczają, że są to auta niszowe. Teraz szefowie marki zastanawiają się, czy zmienić strategię i zacząć konkurować z takimi firmami jak Nissan.

Samochody Subaru znane są z silników typu bokser, napędu na cztery koła i wyjątkowej wytrzymałości. Modele takie jak Outback są uniwersalne i sprawdzą się w każdej sytuacji, jednak w efekcie auta tej japońskiej marki są zdecydowanie droższe niż u konkurencji. Ponieważ nie każdy potrzebuje tak wielozadaniowego samochodu, to Subaru jest raczej niszową marką. Widać to szczególnie w Polsce, gdzie klienci jeszcze większą wagę przywiązują do ceny.

Mając nietypową taktykę biznesową Subaru odnosi spore sukcesy. Lojalni klienci, którzy doceniają jakość i zalety tych japońskich aut zapewniają firmie odpowiedni zarobek, co w dobie kryzysu branży motoryzacyjnej należy postrzegać jako duży sukces. Jednak mała liczba produkowanych samochodów oznacza też, że kwota jaką zarabia Subaru nie jest wysoka. Z tego powodu szefowie Fuji Heavy Industries, do którego należy Subaru, zastanawiają się, czy nie zaryzykować i zmienić strategię.

Przedstawiciele korporacji wiedzą, że osiągnięcie poziomu Toyoty nie jest możliwe, ale tworząc bardziej popularne i przystępne samochody, Subaru mogłoby znacząco zwiększyć liczbę sprzedawanych aut. Jednak nawet marki z wieloletnim doświadczeniem mają problemy, co oznacza, że ewentualne wyzwanie postawione przed Subaru byłoby bardzo trudne. Dodatkowo Fuji Heavy Industries chce, aby ich marka nadal była rozpoznawalna dzięki temu, że wyróżnia się na tle konkurencji. Yasuyuki Yoshinaga, szef japońskiego koncernu, powiedział, że osiągnięcia popularności Toyoty wymagałoby od marki zaprzestania bycia Subaru.

Czy poważna zmiana Subaru w bardziej popularną markę ma sens? Czy warto ryzykować pewny, ale mniejszy zarobek dla możliwości osiągnięcia większego sukcesu finansowego? Na te pytania muszą odpowiedzieć szefowie Fuji Heavy Industries, a fani marki czekają na decyzję.

sj, moto.wp.pl

d2adnmc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2adnmc
Więcej tematów