Trwa ładowanie...
11-10-2005 11:09

Czy całkiem nowy SUV Acury trafi do Europy?

Czy całkiem nowy SUV Acury trafi do Europy?
d3elgah
d3elgah

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8295/rd-x-acura-01.jpg',600,368) ) |
| --- | Spośród pokazywanych w Detroit samochodów studyjnych ciekawym wydać się może projekt Acury, czyli amerykańskiej luksusowej marki Hondy. RD-X, bo tak się on nazywa jest autem tak modnej w ostatnich latach kategorii SUV, a jego wyjątkowość pośród aut studyjnych pokazywanych na ostatnim salonie motoryzacyjnym w Detroit nie polega na szczególnej śmiałości formy, a bardzo dużych szansach na seryjną produkcję. … która być może trafi nawet do Europy.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8295/rd-x-acura-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Wiara, że Acura RD-X trafić może i do polskich salonów opiera się na dwóch przesłankach. Po pierwsze, RD-X wykorzystuje część rozwiązań technicznych, które zastosowano w produkowanej już limuzynie Acura RL, po drugie, tak jak Acura RL sprzedawana będzie w Europie jako Honda Legend, tak i SUV Acury trafić może do starego świata pod szyldem Hondy. Oby. Najważniejszym rozwiązaniem przeniesionym z RL do RD-X jest system napędu na 4 koła. To co w limuzynie stanowi cenioną rzadkość, to w SUVie jest koniecznością. System Hondy /Acury ma tę szczególna właściwość, że zależnie od potrzeb, rozkłada moc nie tylko pomiędzy przednią i tylna oś, ale i różnicować może rozkład mocy pomiędzy prawą i lewa stronę na każdej osi. Skutek jest oczywisty: każde z kół dostaje dokładnie tyle mocy, ile może wykorzystać nie tracąc przyczepności z podłożem.

d3elgah

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8295/rd-x-acura-04.jpg',600,401) ) |
| --- | Model RD-X zalicza się wedle charakterystyki amerykańskiej do kategorii SUVów mniejszej wielkości. W odróżnieniu od sedana RL, który stanowi połączenie komfortu, elegancji i dynamiki, w przypadku modelu rekreacyjno – sportowego Acura stawia niemal wyłącznie na ultra nowoczesność. Z zewnątrz auto nie nawiązuje do powściągliwej sylwetki Range Rovera czy Mercedesa ML, a jawi się bardzo dynamicznie, bardzo nowocześnie. Góra samochodu jest na tyle węższa od dołu, że mamy wrażenie auta nie tyle „terenowego” ile sportowego – wyposażonego w terenowe podwozie. Ultra nowoczesność zamierzoną przez projektantów widać wyraźnie we wnętrzu, którego punktem centralnym jest ośmiocalowy wyświetlacz umieszczony na środku przedniej konsoli. Choć monitor jest duży, kolorowy, to jednak projektanci chcą by kierowca patrzeć weń musiał jak najrzadziej. Ułatwia to system głosowej obsługi przyrządów pokładowych, dzięki któremu kierowca wydaje komendy głosem, zaś odpowiedzi wysłuchuje, zamiast wyczytywać z monitora.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8295/rd-x-acura-05.jpg',600,374) ) |
| --- | Choć nie zdecydowano jeszcze jaki silnik napędzać może produkcyjną wersję Acury RD-X, to bardzo prawdopodobne wydaje się zastosowanie silnika debiutującego w nowym sedanie RL. Jej moc 300 KM uzyskiwana z pojemności skokowej wydaje się jak najbardziej adekwatna dla auta sportowo – rekreacyjnego …z naciskiem na „sportowo”. Jeśli auto trafiłoby do Europy, to trzebaby mu przeznaczyć jednostkę wysokoprężną, bez której nie może się obejść już chyba żaden producent dużych samochodów. W pełni chyba satysfakcjonująca byłaby nowa jednostka 2,2 litra o mocy 150 KM, którą Honda tak lansuje w Accordach. Wprawdzie 150 KM, to nie 300 KM, ale z momentem właściwym dieslom nawet SUV mógłby uchodzić za dynamiczny.

d3elgah
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3elgah
Więcej tematów