Tuż przed swym debiutem na rynkach państw europejskich, Suzuki Splash przeszedł pomyślnie kolejny trudny egzamin. W najbardziej wymagających testach bezpieczeństwa Euro NCAP Splash uzyskał cztery gwiazdki w kategorii ochrony pasażerów dorosłych przed skutkami wypadku.
W kategoriach ochrony dzieci i pieszych nowy model Suzuki zdobył po trzy gwiazdki. Dzięki temu wynikowi Suzuki kontynuuje swą passę dobrych rezultatów w testach NCAP uzyskanych wcześniej w poprzednich modelach. Swift, SX4 oraz Grand Vitara również osiągnęły po cztery gwiazdki w teście ochrony pasażerów dorosłych oraz po trzy w dziedzinie ochrony dzieci i pieszych.
Wyniki zderzeniowe modelu Suzuki Splash:
- ochrona dorosłych pasażerów: cztery gwiazdki (30 punktów)
- ochrona przewożonych dzieci: trzy gwiazdki (32 punkty)
- ochrona pieszych w przypadku potrącenia przez auto: trzy gwiazdki (19 punktów)
Bezpieczeństwo w Suzuki Splash
- sześć poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtyny)
- układ stabilizacji toru jazdy (ESP)
- struktura nadwozia o podwyższonej sztywności i konstrukcji ograniczającej skutki wypadków
- materiały wykładziny wnętrza pochłaniające energię w pobliżu głów kierowcy i pasażerów
- układ wyłączania poduszki pasażera z przodu
W pracach projektowych nad modelem Splash inżynierowie Suzuki nie uznawali żadnych kompromisów tam, gdzie chodziło o bezpieczeństwo. Każdy egzemplarz wyposażony jest standardowo w urządzenia wspomagające bezpieczeństwo takie, jak system zapobiegania poślizgowi kół przy hamowaniu (ABS)
, układ wspomagania gwałtownego hamowania czy elektroniczny rozdzielacz siły hamowania. Jako opcja dostępny jest układ stabilizacji toru jazdy (ESP).
W razie wypadku kierowca i pasażerowie chronieni są przez nadwozie o podwyższonej sztywności oraz wysokiej zdolności pochłaniania i rozpraszania energii, a także sześć poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtyny, chroniące także pasażerów tylnych siedzeń), napinacze pasów przednich siedzeń z ogranicznikami napięcia, oraz pedały hamulca i sprzęgła zaprojektowane z myślą o ochronie stóp kierowcy. Dla zapewnienia ochrony dzieci tylne siedzenia wyposażono w punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.
Źródło: Samar, Suzuki Motor Poland