Trwa ładowanie...
wiadomości
19-03-2008 14:01

Cztery gwiazdki dla Suzuki Splash w teście Euro NCAP

Cztery gwiazdki dla Suzuki Splash w teście Euro NCAP
d18tafa
d18tafa

Tuż przed swym debiutem na rynkach państw europejskich, Suzuki Splash przeszedł pomyślnie kolejny trudny egzamin. W najbardziej wymagających testach bezpieczeństwa Euro NCAP Splash uzyskał cztery gwiazdki w kategorii ochrony pasażerów dorosłych przed skutkami wypadku.

W kategoriach ochrony dzieci i pieszych nowy model Suzuki zdobył po trzy gwiazdki. Dzięki temu wynikowi Suzuki kontynuuje swą passę dobrych rezultatów w testach NCAP uzyskanych wcześniej w poprzednich modelach. Swift, SX4 oraz Grand Vitara również osiągnęły po cztery gwiazdki w teście ochrony pasażerów dorosłych oraz po trzy w dziedzinie ochrony dzieci i pieszych.

Wyniki zderzeniowe modelu Suzuki Splash:

d18tafa

- ochrona dorosłych pasażerów: cztery gwiazdki (30 punktów)

- ochrona przewożonych dzieci: trzy gwiazdki (32 punkty)

- ochrona pieszych w przypadku potrącenia przez auto: trzy gwiazdki (19 punktów)

Bezpieczeństwo w Suzuki Splash

- sześć poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtyny)

- układ stabilizacji toru jazdy (ESP)

- struktura nadwozia o podwyższonej sztywności i konstrukcji ograniczającej skutki wypadków

d18tafa

- materiały wykładziny wnętrza pochłaniające energię w pobliżu głów kierowcy i pasażerów

- układ wyłączania poduszki pasażera z przodu

W pracach projektowych nad modelem Splash inżynierowie Suzuki nie uznawali żadnych kompromisów tam, gdzie chodziło o bezpieczeństwo. Każdy egzemplarz wyposażony jest standardowo w urządzenia wspomagające bezpieczeństwo takie, jak system zapobiegania poślizgowi kół przy hamowaniu (ABS)
, układ wspomagania gwałtownego hamowania czy elektroniczny rozdzielacz siły hamowania. Jako opcja dostępny jest układ stabilizacji toru jazdy (ESP).

d18tafa

W razie wypadku kierowca i pasażerowie chronieni są przez nadwozie o podwyższonej sztywności oraz wysokiej zdolności pochłaniania i rozpraszania energii, a także sześć poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtyny, chroniące także pasażerów tylnych siedzeń), napinacze pasów przednich siedzeń z ogranicznikami napięcia, oraz pedały hamulca i sprzęgła zaprojektowane z myślą o ochronie stóp kierowcy. Dla zapewnienia ochrony dzieci tylne siedzenia wyposażono w punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj