Trwa ładowanie...
03-03-2010 17:01

Czeska rakieta

Czeska rakieta
dafd0go
dafd0go

Gwiazda stoiska Skody w Genewie sprawiła, iż osoby twierdzące, że ta firma produkuje jedynie powolne auta nie budzące żadnych emocji, są w błędzie. Podobnie jak ci, którzy gamę RS kojarzą jedynie z jednostkami wysokoprężnymi - nowa Fabia RS dysponuje aż 180 końmi mechanicznymi wytwarzanymi nie z oleju napędowego, a benzyny.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Silnik o niepozornej pojemności 1.4 l produkuje aż 180 KM dzięki połączeniu zalet kompresora i turbosprężarki. Auto kojarzące się raczej z miastem potrafi zaskoczyć osoby drwiące ze Skód na autostradzie: maksymalna prędkość to 224 km/h, a osiągnięcie setki zajmuje zaledwie 7,3 sekundy. Co ciekawe, wersja kombi jest jeszcze szybsza - rozpędza się do 226 km/h. Nie są to osiągi znane z gamy RS w Audi, ale Skoda podąża w dobrym kierunku.

Doładowana jednostka nie przestaje dawać kierowcy przyjemności nawet podczas wizyt na stacji benzynowej. Średnie zużycie paliwa to tylko 6,4 l/100 km - niewiele aut z podobnymi osiągami może pochwalić się taką oszczędnością.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Inżynierowie Skody nie ograniczyli się jedynie do wzmocnienia silnika. Z bliźniaczego Polo GTI zapożyczono system XDS (do Polo trafił z Golfa), który wykorzystując czujniki układu ESP kontroluje poziom skręcenia kół oraz ich prędkość, co poprawia prowadzenia się pojazdu w zakrętach i daje bardziej neutralne zachowanie, gdyż zapobiega poślizgom mniej obciążonego koła będącego po wewnętrznej stronie zakrętu, poprawiając trakcję.

dafd0go

By auto odróżniało się od zwykłej Fabii, zastosowano bardziej atrakcyjny przedni zderzak ze zintegrowanymi światłami przeciwmgłowymi, 17-calowe koła Gigaro, czerwone zaciski hamulcowe i przyciemniane szyby. Z tyłu również zastosowano nowy zderzak z dyfuzorem i podwójną końcówką wydechu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Na liście wyposażenia służącemu bezpieczeństwu znajduje się trio ESP, ABS i ASR. Jako opcja dostępny jest także układ kontrolujący ciśnienie w oponach i asystent ruszania pod górę.

Wewnątrz Fabii RS znajdziemy sportowe fotele z logo RS i trójramienną sportową kierownicę obszytą skórą, która opcjonalnie może zostać wyposażona w kontrolkę dźwigni zmiany biegów, współpracującą z siedmiobiegową automatyczną przekładnią DSG. Dotyczy to również wersji Combi.

dafd0go

Skoda zmieniła także wygląd swego modelu rajdowego, Fabii Super 2000. Zgodnie z nowymi regulacjami FIA, samochód został poszerzony do 1820 mm. Aby zwiększyć osiągi swojej rajdówki, Skoda zmodyfikowała również wlot powietrza do silnika i układ wydechowy.

Źródło:
[

]( http://www.carfocus.pl )

dafd0go
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dafd0go
Więcej tematów