Cyfrowe lusterko wsteczne w Audi R8 e-tron
Model ten - podobnie jak zwycięskie auta ostatnich wyścigów w Le Mans - nie ma tylnej szyby, dlatego nie ma on też tradycyjnego lusterka wstecznego. Jego zaawansowanym technicznie następcą jest cyfrowe lusterko wewnętrzne czyli system kamery połączonej z wewnętrznym monitorem.
Dzięki nowoczesnemu sterownikowi, obraz w lusterku zachowuje stały kontrast i jest czytelny. W ciemności automatyczna regulacja zapobiega oślepianiu przez inne samochody. Kierowca może w każdej chwili przyciemnić wyświetlacz lub go wyłączyć. Audi pracuje nad tym, by w przyszłości na monitorze wyświetlały się dodatkowe informacje.
Mała i bardzo lekka kamera, umieszczona jest w aerodynamicznej obudowie, podgrzewanej przy niskiej temperaturze powietrza. Kamerę wyposażono w kilkumilimetrowej średnicy obiektyw i - w porównaniu do zwykłego lusterka wstecznego - obejmuje stosunkowo dużą przestrzeń. Cyfrowe dane o obrazie dostarczane są do kolorowego monitora o przekątnej 7,7 cala, który zamontowano w miejscu tradycyjnego lusterka wstecznego. Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie osobowym wyświetlacz, wyprodukowany w technologii AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode), stworzony został przez partnera Audi w zakresie badań rozwojowych - Samsung Display Co., LTD. Technologia AMOLED sprawdziła się już wielokrotnie w telefonach komórkowych.
Nowe wyświetlacze są bardziej energooszczędne, cieńsze i lżejsze niż dotychczas stosowane monitory LCD. Niezależnie od temperatury otoczenia, włączają się zaledwie w ciągu paru milisekund.
Cyfrowe lusterko wewnętrzne świętowało swoją premierę podczas dwudziestoczterogodzinnego wyścigu w Le Mans. Wyposażono w nie modele wyścigowe R18 e-tron quattro i R18 ultra, które podczas tego legendarnego wyścigu zdobyły dla Audi potrójne zwycięstwo. Nowy system okazał się być niezawodnym nawet w tak trudnych warunkach, z jakimi kierowcy musieli się zmierzyć podczas wyścigu.