Cross Polo w salonach
*W polskich salonach Volkswagena pojawiło się właśnie nowe Polo w wersji Cross. Mimo terenowych sugestii, auto nie zostało wyposażone w napęd na wszystkie kola. *
W Polsce Cross Polo będzie dostępne z silnikami o mocy od 63 kW/85 KM do 77 kW/105 KM. Do wyboru są dwie jednostki benzynowe i dwie TDI z Common Rail. Trzy z czterech silników są dostępne z 7-stopniową skrzynią biegów DSG, montowaną między innymi także w nowym Polo GTI. Cross Polo z silnikiem 1.4 o mocy 85 KM dostępne jest za 53 390 zł.
Sportowo - terenowy charakter pięciodrzwiowego Cross Polo odzwierciedlony został w wielu detalach, między innymi w dolnym, przednim spojlerze w kontrastowym, antracytowym kolorze z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi i dużym wlotem powietrza na środku. Od dołu zderzak zakończony jest plastikową, srebrną osłoną.
Czarne nadkola i dopasowane do nich progi ciągną się aż do dolnej część drzwi. Taka ochrona ma zabezpieczać przed uszkodzeniem nadwozia podczas pokonywania bezdroży oraz na miejskich parkingów. Do charakteru Cross Polo pasują także 17-calowe koła ze stopu metali lekkich z pięcioma ramionami i opony w rozmiarze 215/40.
Anodowany, srebrny reling dachowy należący do wyposażenia standardowego tego modelu jest nie tylko ozdobą - służy przede wszystkim do mocowania bagażników dachowych, na których można umieścić maksymalnie 75 kg. Podobnie jak u poprzednika, do relingu dachowego dopasowane są kolorystycznie srebrne lusterka zewnętrzne. Dolna część tylnego zderzaka wykonana jest z czarnego, wytrzymałego tworzywa sztucznego, a część środkowa pokryta jest srebrnym lakierem.
Dostępnych jeszt sześć kolorów lakierów w Cross Polo: dwa z nich - Magma Orange i Terra Beige Metallic - oferowane są wyłącznie dla tego nowego Volkswagena. We wszystkich Cross Polo górna część zderzaków oraz klamki w drzwiach pokryte są lakierem w kolorze nadwozia, podczas gdy osłony słupków B i C oraz ramy okien - błyszczącym lakierem w czarnym kolorze. Wyposażenie seryjne Cross Polo jest obejmuje m.in. ESP, sportowe fotele z regulacją wysokości, asymetrycznie dzieloną tylną kanapę, szuflady pod fotelami, kierownicę obszyta skórą, podłokietnik ze schowkiem, nakładki na pedały oraz chromowane aplikacje na wielu przyciskach i elementach. Seryjne są także elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby, oświetlane lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych, komputer pokładowy wraz z kontrolą ciśnienia w oponach i centralny zamek z pilotem.
W aucie dostępne są cztery silniki Cross Polo osiągają moc między 63 kW/85 KM a 77 kW/105 KM. Najmniejszym silnikiem benzynowym dostępnym w Polsce jest wersja o pojemności 1,4 litra. Nowy silnik 1.2 TSI ma aż 105 KM. Cross Polo z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy i rozpędza się do 188 km/h, przy czym średnie zużycie to zaledwie 5,5 litra paliwa (128 g/km CO2).
Dostępny jest też silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail, wyposażony seryjnie w filtr cząsteczek stałych, należy do najcichszych silników wysokoprężnych. Do wyboru są dwa warianty mocy przy jednakowej pojemności skokowej 1.6 litra - 90 KM i 105 KM. Oba zużywają średnio tylko 4,3 l oleju napędowego na 100 km. Wersja 90-konna może być opcjonalnie połączona z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową DSG. W tym przypadku średnie spalanie wynosi 4,6 l/100 km.