Coraz lepsza - Honda Accord
Nowa Honda Accord to prawdziwe wyzwanie dla samochodów innych marek w segmencie D. Już rozwiązania techniczne w Hondzie Accord najnowszej generacji rzucają na kolana. We flagowym pojeździe japońskiego koncernu zastosowano najbardziej zaawansowane technologie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego, takie jak system LKAS i CMBS.
Pierwszy z nich za pomocą kamery wbudowanej w przednią szybę pozwala utrzymać samochód w wybranym pasie ruchu, drugi ogranicza negatywne dla pasażerów skutki kolizji.
W wyposażeniu jest również adaptacyjny tempomat ACC, który - jeśli jest taka potrzeba, zmniejsza ustaloną przez kierowcę stałą prędkość do wartości uniemożliwiającej najechanie przez Hondę na poprzedzający ją pojazd. Ponadto rozbudowany system bezpieczeństwa zapewniają przednie i boczne poduszki powietrzne sterowane przez system SRS, który czuwa nad ich stopniowym wypełnieniem.
Nowa Honda Accord zachwyca również gamą nowoczesnych, mocnych, dynamicznych, a zarazem ekonomicznych silników. Na szczególną uwagę zasługuje debiutująca w tym aucie jednostka wysokoprężna i-DTEC o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM. Jest to jeden z pierwszych silników diesla spełniający normy emisji spalin Euro 5.
Dzięki swojej unikatowej konstrukcji jest cichszy i mniej uciążliwy dla środowiska, niż silniki konkurencji. Zamontowany w wersji sedan spala średnio 5,7 litra oleju napędowego na każde przebyte 100 km (w wersji Tourer, czyli kombi - 5,9 l/100 km). To niewiele, zważywszy, że nowa Honda Accord wyposażona w ten silnik osiąga prędkość 100 km/h w czasie 9,7-9,8 sekundy, a prędkość maksymalna tego pojazdu wynosi 212 km/h (w wersji kombi - 207 km/h).
Z zewnątrz zmiany w nowej Hondzie Accord nie są już takie rewolucyjne, co akurat stanowi zaletę najnowszego wcielenia tego modelu; dzięki temu auto zachowuje wyjątkowy styl i urok swojej poprzedniczki.
Za to wewnątrz pojazdu postawiono na zdecydowane zwiększenie przyjemności podróżowania. Stylistom udało się połączyć nowoczesność i sportowy duch auta z umiarem i elegancją limuzyny. Słowem, dla każdego coś miłego…
Nowy Accord w zależności od wybranej jednostki napędowej dostępny jest w jednym z trzech wariantów wyposażenia: Comfort, Elegance lub Executive. Cena podstawowego modelu z silnikiem 2.0 i-VTEC w wersji Comfort wynosi 92 900 zł. Najtańszy wariant diesla 2.2 i-DTEC z wyposażeniem Elegance kosztuje 109 500 zł.
midon
wydanie internetowe: www.motobiznes.pl