Continental GT - pierwszy model Bentleya spod skrzydeł Volkswagena
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1051/continental-gt-01.jpg',497,332) ) |
| --- | Tradycja zobowiązuje! Po 50 latach od premiery legendarnego modelu Continental R, Bentley prezentuje godnego następcę. Nowe brytyjskie coupe należy do najdroższych i zarazem najszybszych samochodów na świecie. Continental GT, którego cena wynosi 158 tys Euro stanowi klasę samą dla siebie. Trudno porównywać go do innych samochodów sportowych – nowy Bentley połączył w typowy dla tej szacownej marki sposób, komfort i przepych znany z limuzyn bratniego Rolls Royce’a ze sportowym duchem wyścigowych bolidów.
| [
]( http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1051/continental-gt-02.jpg ) |
| --- | Ettore Bugatti zwykł mawiać o brytyjskich samochodach: „Pan Bentley buduje najszybsze ciężarówki na świecie”. Czasy się jednak zmieniają, Continental GT pomimo monstrualnej masy – 2,4t. oraz długości przekraczającej 4,80m nie przypomina pędzącej budki „Ruchu”. Nadwozie pojazdu zostało doskonale opracowane pod kątem aerodynamiki - współczynnik Cx wynosi zaledwie 0,32. Czteromiejscowe coupe nie jest może najbardziej przestronne, ale przecież Continental GT nie musi, a nawet nie powinien być autem praktycznym. Tutaj chodzi o prestiż, luksus i wrażenia z jazdy.
| [
]( http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1052/continental-gt-03.jpg ) |
| --- | Oscar Wilde mawiał: „Jeżeli sex byłby pracą, dżentelmeni zatrudnialiby do tego ludzi”. Stary wyspiarski przesąd powiada zaś, że Bentley to jedyny samochód, który dżentelmen może prowadzić osobiście. Jazda Bentleyem nie jest zwykłym przemieszczaniem się - samochód dostarcza wiele niecodziennych wrażeń i dlatego prowadzenie go może być traktowane jako hobby. Silnik o pojemności 6l. osiąga moc 560KM oraz moment obrotowy 650Nm. Co więcej, maksymalna wartość momentu obrotowego utrzymywana jest w granicach 1600 – 6000 obr/min. Piekielna moc jest przekazywana za pośrednictwem 6.biegowej automatycznej przekładni ZF na wszystkie koła pojazdu. Sprint 0 – 100 km/h zajmuje 4,8sek. Prędkość maksymalna 318 km/h czyni nowego Bentleya jednym z najszybszych samochodów na świecie – zdaje się, tylko 5 modeli przekracza magiczną wartość 300 km/h.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1051/continental-gt-04.jpg',497,332) ) |
| --- | Wyposażenie Continentala GT nie wymaga specjalnych omówień – dość powiedzieć, że do wykończenia wnętrza skórą potrzeba zużyć 12 cieląt. Ciekawostką jest zawieszenie pneumatyczne, znane z VW Phaetona i Audi A8. Kierowca może wybrać jedną z następujących ustawień: komfort, normal, sport I, sport II. Poszczególne stopnie odnoszą się do poziomu sztywności amortyzatorów i pozwalają dobrać parametry zawieszenia do stanu drogi lub nastroju kierowcy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1051/continental-gt-05.jpg',497,332) ) |
| --- | Continental GT jest pierwszym Bentleyem skonstruowanym pod skrzydłami VW. Gdy ponad 4 lata temu niemiecki gigant kupił firmę Bentley – Rolls Royce, niemal od razu zdecydowano się sprzedać luksusowego RR Bawarczykom (BMW), koncentrując się na sportowym Bentleyu. Dzięki technice i pieniądzom jakie daje VW, brytyjska marka przeżywa dzisiaj renesans. Wprawdzie tradycjonaliści kręcą nosem na alians prestiżowego Bentleya i plebejskiego Volkswagena... ale wszak wiadomo, ze najładniejsze dzieci zawsze były „ze służbą”