Stan nadwozia
Wymiana wielu elementów mechanicznych jest tańsza niż remont nadwozia, dlatego to ono powinno być szczególnie ważne dla kupującego. Ogniska rdzy wymagają nie tylko naprawy, ale też późniejszego lakierowania, a to bywa drogie. Jednak jeszcze ważniejsza jest historia pojazdu, fakt czy miał on wypadek i to, jak później dokonano naprawy.
Nawet większa kolizja nie musi eliminować konkretnego egzemplarza, ale wszystko zależy od tego, jakie były uszkodzenia i na ile profesjonalnie je naprawiono. O większych przygodach mogą powiedzieć nam kluczowe elementy konstrukcyjne. Należy zatem sprawdzić podłużnice, podłogę bagażnika (pod tapicerką) i konstrukcję pod maską - jeśli znajdziemy tam ślady napraw (np. dodatkowe spawy albo rdzę na łączeniach elementów), to znaczy, że samochód przeżył poważny wypadek. Warto też otworzyć i zamknąć wszystkie drzwi - jeśli nie działają płynnie, a do tego znajdziemy ślady lakieru na uszczelkach, to znaczy, że auto było naprawiane. Dobrym wyznacznikiem tego, czy samochód przeszedł naprawy blacharskie, są szczeliny między panelami nadwozia. Jeśli są one nierówne, to powinno wzbudzić czujność kupującego.