Trwa ładowanie...
d10xccl
11-04-2007 09:31

Co się dzieje z Kubicą?

d10xccl
d10xccl

Audiotele – jeśli Polsat płaci za sezon 4 mln dolarów, a RTL ponad 100 mln USD, to który kierowca jest ważniejszy dla F1? A: polski, B: niemiecki. Odpowiedzi prosimy nie nadsyłać, nasuwają się same – pisze Sport.

Po dwóch wyścigach Formuły 1 zespół BMW Sauber zajmuje trzecie miejsce w mistrzostwach producentów, a Nick Heidfeld mieści się w czołowej czwórce klasyfikacji kierowców.

Uzbierał już 8 "oczek" i, po odejściu Michaela Schumachera na emeryturę, wyrósł na niemiecki "Numer Eins". Drugi kierowca teamu z Hinwil i Monachium, Robert Kubica, ma nadal zero na koncie. Zaliczył dwa koszmarne wyścigi, zarówno w Australii, jak i w Malezji, publicznie narzekając na swój pojazd.

- W ten weekend nic dobrze nie działało – powiedział po wyścigu w Sepang. – Po starcie dotknąłem inny samochód, ale nie spowodowałem uszkodzeń. Przejechałem parę okrążeń i myślałem, że mam kapcia, bo nie potrafiłem zahamować. Wymiana opon niczego nie zmieniła. Nadal traciłem 3 sekundy na okrążeniu. Hamowałem 30 metrów wcześniej, ale mimo tego nie dało się zatrzymać bolidu. Naprawdę trudno się jedzie, kiedy wiesz, że przy dużej szybkości blokują się koła i nie możesz dotknąć pedału hamulca bez ryzyka wykonania obrotu samochodem.

d10xccl

Ponieważ z bliźniaczym F1.07 Nicka Heidfelda nie działo się nic złego, fani Kubicy mogą podejrzewać, że zespół inaczej przygotowuje swoje dwa pojazdy. Właściwie taka teoria nie ma sensu. Dla BMW Saubera najistotniejsza pozostaje lokata w mistrzostwach producentów i każdy zdobyty punkt jest na wagę złota – a konkretnie milionów dolarów z praw do transmisji telewizyjnych.

Ten tort dzieli pomiędzy siebie pierwsza dziesiątka, a podstawą podziału jest właśnie klasyfikacja teamów. Bez dwóch punktujących kierowców nie ma mowy o sukcesie. Zespół wydaje rocznie 350 mln euro, zatrudnia najlepszych specjalistów w branży i nie powinien sobie pozwolić na fuszerkę. Być może kierowcy nie są traktowani jednakowo, ale pamiętajmy, że Robert podpisał długoterminowy kontrakt z BMW (do 2010 roku?), podczas gdy umowa z Heidfeldem wygasa po sezonie.

d10xccl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d10xccl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj